Side 3 af 3

: 20 aug 2008, 20:10
af Krill
Det burde vel ikke have noget med tilførselsslangens tykkelse og gøre, hvis der sidder en restrictor i turboen. Om tilførselsslangen er tyk eller tynd betyder vel ikke noget for hvor meget der bliver trykket igennem restrictoren, det må være trykket alene?? Og olietrykket, kan jeg jo ikke rigtig gøre noget for at ændre.

Eller tager jeg fejl??

: 20 aug 2008, 20:17
af K-FINN
Har du en længere tilførsel i tynd rør/slange, vil der jo være et mindre tryktab hvis turbo tager mere olie end slange kan tilføre..
Men rigtig, når det er kuglelejer turbo/lille tilførsel, så burde det ikke have så stor betydning...

Der var et indlæg hvor nogen brugte nogle restriktore til tilførsel, kan dog ikke finde tråden...
Det ville jeg nok prøve inden alt det med pumpe og jeg skal komme efter dig,...

: 20 aug 2008, 20:40
af Krill
Ja kan se din pointe.

Hvad handlede det indlæg om, at folk selv satte yderligere restrictorer i eller hvad?

Nu skal det lige siges at bilen spilder mest mens den er startet, men den fortsætter også med at spilde lidt efter den er stoppet, hvilket jeg ser som et tegn på at der ligger noget olie i turboen, som ikke selv løber ud igennem returløbet.

Men er det generelt for kuglelejeturboladere, at de faktisk næsten ikke kan få for lidt olie? Det er måske også derfor de er med vandkøling, da den lille oliemængde ikke køler ret meget. Dog har jeg hørt flere sige at det ikke var nødvendigt at koble vandkølingen på en kuglelejeturbo til...

: 20 aug 2008, 20:43
af K-FINN
Kunne aldrig finde på og køre med kuglelejer turbo uden vandkøling.
Som du selv skriver, skal der faktisk ikke ret meget olie til en kuglelejer turbo...

Nej kan desværre ikke huske emnet...

: 20 aug 2008, 21:05
af Krill
Næ vil også mene at der skal vandkøling på, det sidder der vel ikke bare for sjov. Der må jo være nogen der har designet den, som mener det er nødvendigt skulle man da tro...

: 27 sep 2008, 10:20
af Tobisen
Jeg har haft en kamp med mit tidligere projeckt på min motorcykel!
Jeg forsøgte mig med en pumpe, men for det skal kunne virke, skal der laves en lille beholder olien skel kunne løbe frit ned i, hvor fra det så videre skal pumpes op!
Det havde jeg ikke tænkt over, så pumpen vær købt forgæves... Mener det var en lille tusse den kostede, med hvis du vil give 400kr for den, skal det blive din!
Anyway jeg monterede en dyse i olie fremløbet på 1,5mm og lavede manifolden om, så turboen blev monteret lidt højere.
Derefter sænkede jeg bundkaret 10mm og forlængede sugestudsen til oliepumpen de samme 10mm, så den kunne nå ned i bunden af bundkaret igen.
Men som sagt, har jeg en oliepumpe liggende, der kun har været afprøvet, som kan holde til at køre tør du kan købe!
Men det kræver et lille resouar hvor olien fra turboen frit kan løbe ned i, før det pumpes væk! Men på en bil har du jo alt den plads man næsten kan forestille sig, kontra en mc!

: 27 sep 2008, 14:16
af Krill
Jeg har fået løst mit problem med en pumpe fra biltema, der også kan holde til at løbe tør.
Har også sat en restrictor i ilie tilgangen, og nu er der ikke noget problemer længere :)