Side 3 af 3

: 15 aug 2008, 07:47
af Daugbjerg
For sen tænding og højt olieforbrug kan også være årsag til problemet.
Så brænder den i manifold og sætter gang i turbo.

: 15 aug 2008, 10:09
af klyfax
JDJ skrev:Det er engeligt underligt at de laver hullet så meget for lille i forhold til klappen.


Better safe then sorry, principet tror jeg...

: 15 aug 2008, 10:31
af C Madsen
jeg tror nu nok at de fleste incl. Kaas ved om deres deres bil har spark blow out, for meget Atdc tænding eller bare generel tændingsfejl under ladetryk, for der er da godt nok noget man mærke , det føles somom der sidder en og tramper på bremsen.
jeg har godt nok aldrig stødt på en turbo/motor der skulle bruge så meget olie at det ligefrem skulle kunne drive turboen til overbooste... men prøv med den historie inde på Bilgalleri.dk der er nok nogen der æder den rå.
desuden lad os antage at vi kører med det syge shit i motoren og at der på mystisk vis er opstået en vanvittig blanding af methanol og og højeksplosiv 5w/40w olie, så ville wastegaten stadig gøre sit arbejde fuldt ud (ved antagelse at den virker 100% og er stor nok ). og dermed lukke overskyden udstødningsgas mm. ud således at der stadig ikke ville opstå mere end det ønskede overtryk i indsugningsmanifoldet.

: 15 aug 2008, 15:06
af Daugbjerg
Bilen er født turbo og har virket med lavt tryk.
Det gør den ikke mere, derfor fejl i motorstyring eller slidt motor.
Det er godt at sætte større turbo på i sådanne tilfælde, men det reparerer ikke det første problem.

Beklager..

: 15 aug 2008, 20:34
af Kaas
Ja, det kunne godt skyldes de ting, men det er det ikke! Jeg ved godt hvis tændingen står for lav, at udstødningsgassen stiger og derved flere omdr. i turboen. Men tændingen står rigtig. Den er ikke for høj eller ikke for lav, dog skal tændings mappes lidt mere ind, men først når jeg har fået styr på det stigende grundladetryk.
Men vi propper en anden turbo på, så skal jeg nok vende tilbage om det funker :-)