Side 3 af 3

: 06 aug 2008, 10:58
af efterz
Hvis de originale ccm ikke er nok ville jeg nok vælge at beholde OEM boring, og skifte krumtap, stænger og stempler. så kan du også godt komme over de 2 liter.

Jeg har lavet over 500hk på en standard AGU, kun med plejlstængerne skiftet.
Den bund-motor du har nu, hvilken motorkode er det? Hvis det er en AGU/AEB er det nogle fine mahle stempler med 20mm krydspinde, som kan tage masser af tæsk. De nyere E-gas modeller bruger 19mm krydspinde og nogle lidt svagere, men stadig meget stærke stempler. Der laves nu også aftermarket plejlstænger til disse.

: 06 aug 2008, 11:06
af Westmus
Morten VJ skrev:En kompressor til bunden..

Ja plejer det ikke være løsning hvis man vil have noget trykladet der er med helt fra bunden og er knapt så fokuseret max effekten i toppen? Det skal selvfølgelig være en af de typer der giver tryk allerede ved lave omdrejninger. Er det f.eks ikke noget med 240Nm v. 1500 omdr på en 1.4 motor, VW laver på deres kompressor/turbo motor? :)

Instant power, helt nede fra, er da vist den allesværeste disiplin der er, når vi snakker turbo og der også gerne skulle være skud i toppen :?

: 06 aug 2008, 13:33
af HenrikGM
Allan; Prøv lige at skitsere den moment/effekt kurve du gerne vil have.

Med momentværdier på, altså, hvor meget moment skal du bruge v. 2000rpm, 2500rpm, etc deropefter.
Jeg tror det er lidt nemmere at råde dig så. Ihvertfald mere konkret end "meget bund".