Hvis de originale ccm ikke er nok ville jeg nok vælge at beholde OEM boring, og skifte krumtap, stænger og stempler. så kan du også godt komme over de 2 liter.
Jeg har lavet over 500hk på en standard AGU, kun med plejlstængerne skiftet.
Den bund-motor du har nu, hvilken motorkode er det? Hvis det er en AGU/AEB er det nogle fine mahle stempler med 20mm krydspinde, som kan tage masser af tæsk. De nyere E-gas modeller bruger 19mm krydspinde og nogle lidt svagere, men stadig meget stærke stempler. Der laves nu også aftermarket plejlstænger til disse.
opboring? tekniske krav
Redaktør: Moderatorer
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Morten VJ skrev:En kompressor til bunden..
Ja plejer det ikke være løsning hvis man vil have noget trykladet der er med helt fra bunden og er knapt så fokuseret max effekten i toppen? Det skal selvfølgelig være en af de typer der giver tryk allerede ved lave omdrejninger. Er det f.eks ikke noget med 240Nm v. 1500 omdr på en 1.4 motor, VW laver på deres kompressor/turbo motor?
Instant power, helt nede fra, er da vist den allesværeste disiplin der er, når vi snakker turbo og der også gerne skulle være skud i toppen
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Allan; Prøv lige at skitsere den moment/effekt kurve du gerne vil have.
Med momentværdier på, altså, hvor meget moment skal du bruge v. 2000rpm, 2500rpm, etc deropefter.
Jeg tror det er lidt nemmere at råde dig så. Ihvertfald mere konkret end "meget bund".
Med momentværdier på, altså, hvor meget moment skal du bruge v. 2000rpm, 2500rpm, etc deropefter.
Jeg tror det er lidt nemmere at råde dig så. Ihvertfald mere konkret end "meget bund".
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!