Side 3 af 3
: 02 sep 2008, 17:34
af K-FINN
Jamen så vil jeg da komme med et exempel..
1,8 toyota motor, der blev monteret en VNT turbo fra en RAV4 D4D motor.
Den lavede 167hk ved 0,6 bar, standatd 114hk, og efter knap 10000 km blev det pillet af, vinger i turbo er intakte endnu, og den virkede lige indtil den blev pillet af...
Det er ikke mig der har monteret det, men en kammerat...
: 02 sep 2008, 21:45
af Runesm
Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.
: 02 sep 2008, 21:53
af K-FINN
Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.
Det var faktisk lidt af et cowboy trick..
De prøvede og justere lidt frem og tilbage, den kunne lave tryk næsten i tomgang..
Noget med de låste den til den ene side, og monterede fjeder for den ikke skulle løve løbsk...
Men kan få nøjagtig beskrivelse hvis det skulle blive nødvendigt.
: 03 sep 2008, 12:34
af Runesm
Altså det er ikke nødvendigt, men jeg er vældig nysgerrig
: 03 sep 2008, 14:49
af lqs
skodacombi skrev:ikke for at lyde gammelsur men der bliver snakket turbolader fra en diesel og hvis du får dem til at holde(hvis i havde sat jer ind i hvad de er lavet af indvendig vnt faner osv så varede denne diskution ikke så længe

) så kommer jeg med dem kasse øl det kommer aldrig til at holde det er et fact men kom med bare et exempel på at det er lykkes .uden at de er modificeret indvendig med andre matrialer.....michael
noget man lige skal tænke lidt over i denne sammenhæng.... alle STORE turboer er lavet til DIESEL.... ved GARRETT kan jeg kun komme i tanke om en 55, ellers har alle startet deres kariere på div, lastbils/industrimotorer. det er bare ikke noget div tuningsfirmaer reklamerer så meget med! der findes da specielle INCONEL turbiner, men de er sjældne. noget andet man nok lige skal tage med i overvejelserne. egt i topstykke er ikke det samme som egt i turbine. tror mange af de små vgt ladere dør pga enormt modtryk/bliver bedt om at lave flere gange mere end de er beregnet til. MVH søren
: 25 sep 2008, 09:38
af fraguzz
Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.
også her!! check evt " vnt merchedes 123" på youtube
: 25 sep 2008, 17:06
af K-FINN
fraguzz skrev:Runesm skrev:Det projekt vil vi vidst gerne høre meget mere om, og specielt styringen af den turbo.
også her!! check evt " vnt merchedes 123" på youtube
Ok finder lige ud af det 100% hvordan han gjorde..
Men noget med den var låst til kun kunne komme til 1 bestemt max yderstilling, og så med nogle fjedere..
Skal aligevel være sammen med ham her i weekend, så får jeg lige hele forklaring...