Side 3 af 4

: 11 jul 2008, 23:44
af møffe
ae86 skrev:Nu har jeg mit liv for kært til at jeg tør stole på en ford del :hrmpf:
mærkeligt. man har ellers ikke noget liv når man køre toyota :tooth:

: 14 jul 2008, 02:01
af RSV
Nu er der ingen grund til at tude over du har købt den dyre ALU for det er det eneste rigtige, har selv brugt det når jeg har lavet stumper til Rally biler, alm Alu er for blødt til det sjov. alt afhængig af hvor store størrelser du skal bruge så snak med Kleinsmedien længere nede af gaden de har en del af det gode alu.

Desuden skal der laves gevind i Alu så er det eneste rigtige at rulle det, det gør gevindet stærkere og det modvirker kærvvirkning.

Robert
Maskinarbejder

: 14 jul 2008, 06:44
af tyson2
Nu er det jo blevet til at der ikke skal gevind i, men de studs der skal presses i. Kunne "alm" alu så ikke bruges?
Jeg får metal til indkøbspriser gennem noget familie så skal ikke handle med kleinsmeden :wink:

: 14 jul 2008, 12:57
af RSV
Du kunne jo også lave dine spacere i lagkage bunde :lol: alm alu er langt blødere end det du har købt, jeg ville ikke bruge alm alu, til noget med hjul, bremser og styrtøj.

: 14 jul 2008, 20:05
af tyson2
Jeg bruger det også. Nu er det jo købt. Det hedder foresten AW-6082.
Også var det faktisk ikke så dyrt som jeg troede :)

: 16 jul 2008, 21:37
af tyson2
De blev sgu meget lækre :D Varenummeret på de Ford studs er 6789185

Billede
Billede

: 16 jul 2008, 22:12
af BMWcab
Uha uha, det er jo ren porno det der... Der må da være en forretning på vej der, for din makker har vel ikke smidt programmet væk til at lave dem :D

: 16 jul 2008, 22:25
af Saab-Daniel
Hold da kæft ja, de ser sgu godt ud...!
Man kunne vel i teorien skifte bolt-mønster samtidigt?
Daniel.

: 16 jul 2008, 22:29
af ae86
De ser da fine ud.. det ser ud som om de er omkring 30mm .. og ret hurtig fabrikation (*) ..
Dem jeg byggede der havde jeg ikke en ordentlig drejebænk så det tog sin tid når man kun kunne tage et par tiendedele mm i spån af gangen

Dog så har jeg ikke undersænkt mine "studs" så meget da jeg så håber på at jeg derved ikke kan komme til at slå dem løse .. så de har kun et par mm bag "hovedet"

.. endte dine spacere så med at være billigere end hvad FK's kostede (eller anden) .. for der er da helt sikkert et eller andet sted hvor man kan købe spacere til en bimmer

Edit:
Så lige at dette (*) kunne læses som om det var noget klamp du havde brygget sammen ... det er nu ment som noget posivt -> ret hurtig fra ideé til du står med dine spacere :rock:

: 16 jul 2008, 22:32
af ae86
Saab-Daniel skrev:Hold da kæft ja, de ser sgu godt ud...!
Man kunne vel i teorien skifte bolt-mønster samtidigt?
Daniel.


Prøv at læse lidt højre oppe i tråden (side 2 øverst) 4x114.3 -> 4x100 :wink: så ja det er muligt