Side 3 af 3

: 05 maj 2008, 22:25
af K-FINN
Slavteren skrev:
luske skrev:oh jo som finn også lige understreger så kan du ikke slibe dig til 3mm mere løftehøjde da man som regel sliber ex. 1,25 mm af bagsiden og så sliber ex. .25mm af toppen for at få en bredere profil (duration) på knasten

så jo det er stadig en nødløsning hvis ikke der er kød nok på dine std.knaster til at slibe dem
MVH Luske


igen er ikke alle tilfælde ens. biler med vippearme har en udveksling i dem, og i de fleste tilfælde vinder du ikke kun det højere løft fra knasten + udvekslingen, men også også et højere udveksling i vippearmene pga den lavere bagside. igen et parktisk tilfælde fra min honda zc1 motore. Og så igen, er det maksimale løft jo absolut ikke ensbetydende med den optimale knast til den specifikke motor.

jeg siger stadig ikke at det altid er den optimale løsning, men det er stadig heller ikke pr. automatik en nødløsning.

lidt som at påstå at turbo-tuning er en nødløsning fordi man ikke gidder na tune...


Mange gange bliver en sleben knast "spids" og ikke æggeformet.

: 06 maj 2008, 07:25
af Wildert
Jeg kørte nogle år med en slebet Westspeed-knast i min Golf GTi - ingen problemer.
Jeg kørte ikke mange kilometer, men stort set alle af dem var "in anger" :-).

Som det nævnes er der normalt ikke de store problemer med det - det eneste er at virkeligt radikalt anderledes profiler, kan typisk ikke lade sig gøre. Sådan er det bare...
Men til moderat gadetuning kan det oftest sagtens lade sig gøre, og være en fuldgod løsning. Særligt hvis man har vippetøj og/eller hydrauliske løftere, og der ikke pilles heeelt vildt meget ved løftet.