Side 3 af 3

: 03 mar 2008, 07:58
af Martin Mikkelsen
MAP sensoren sidder I IC'en lige ved udgangen.

Temp. føleren sidder i gasspjældshuset


mvh

Martin

: 03 mar 2008, 14:56
af lqs
mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren

: 04 mar 2008, 19:38
af Morten VJ
lqs skrev:mapsensor i i/c før gasspjæld.... dvs den ikke kan måle meget under 100kpa eller??
MVH søren

Det behøver den ikke da den kun skal styre trykket.
LMM bruges til at styre tænding, og blanding, og tempsensoren ved gasspjæld kompencere med noget tændingsretadering, ved høh temperatur.
Problemet med at udlæse temperaturer med en tester, er at det er det styre enheden sender til testeren, ok ikke den faktiske temperatur.
Læs programmering.
Hvis programmøren har besluttet sig for at en lufttemperatur over 35 grader ikke er interssent, da man ikke bruger højere temperaturer.
Så er det ikke sikkert at testeren vil vise en højere temperatur.
Det kan ligge i programmeringen af styreenheden.


MVH

Morten

: 04 mar 2008, 22:45
af VAG mekaniker
De kan godt komme noget over de 35 grader, hvis man chipper en std bil med orig i/c (som ikke lige frem sidder det aller mest optimale sted...) så er det set at den kommer noget op i temp!!

Man kan også få tdi maskiner UDEN i/c og de kører noget højt op i temp når de bliver belastet! En hel anden snak....