Side 3 af 5

: 21 nov 2007, 20:29
af mh
møffe skrev:jaaa.. havde godt gætte den kun blev brugt til imponere gutterne nede på tanken med alle de "bling bling" dele der åbenbart ikke skal bruges til det de blev designet til. og kan også nemt forestille mig at han bliver drillet på værkstedet når han står og pudser hans manifold.. :grin:


husk på du ikke skal sammenligne med 2,0 16V FORDMESTERMASKINERI det er jo kun en fiat 8V

: 21 nov 2007, 20:41
af klyfax
møffe skrev: så vild en effekt er det nu ikke hvis du husker på at det er en 2,0 motor der ligger i. og med hans spec kunne man jo nemt forvente en slant mere (ihvertaflder det jeg her set på motore med samme størresle)


Læs hvad der står, og ik hvad du tror. 297 hk udtrukket fra en hest, er IKKE ringe :D

Nej ingen vild effekt på en 2.0'er. Har set 1.5'er lave bedre effekt ved samme tryk. Nok fordi det er en 8v'er. Den mangler jo ventiler på de sidste 2 cylinder :P

: 21 nov 2007, 20:50
af møffe
Tinasmartin skrev:
møffe skrev:jaaa.. havde godt gætte den kun blev brugt til imponere gutterne nede på tanken med alle de "bling bling" dele der åbenbart ikke skal bruges til det de blev designet til. og kan også nemt forestille mig at han bliver drillet på værkstedet når han står og pudser hans manifold.. :grin:


husk på du ikke skal sammenligne med 2,0 16V FORDMESTERMASKINERI det er jo kun en fiat 8V
jaa det ved jeg skam godt. men det betyder jo ikke nødvendigvis ikke at toppen er dårlig lavet. selv gamle 8v dohc maskiner laver en ganske god effekt på std maskine med eftermonteret turbo.. men ja. en 16Vtop og 200blok gør det lidt bedre med 1,5bar. og det er snart ikke fodermester mere.. det er fra d 3/12 maskintekniker elev. :mrgreen:

: 21 nov 2007, 20:55
af møffe
klyfax skrev:
møffe skrev: så vild en effekt er det nu ikke hvis du husker på at det er en 2,0 motor der ligger i. og med hans spec kunne man jo nemt forvente en slant mere (ihvertaflder det jeg her set på motore med samme størresle)


Læs hvad der står, og ik hvad du tror. 297 hk udtrukket fra en hest, er IKKE ringe :D

Nej ingen vild effekt på en 2.0'er. Har set 1.5'er lave bedre effekt ved samme tryk. Nok fordi det er en 8v'er. Den mangler jo ventiler på de sidste 2 cylinder :P
har heller ikke skrevet nogen steder at det er ringe. det var mere at der ikke er mere effekt fra en ellers velbygget 2L motor. nu er ca 300hk jo ikke noget seriøst speciel efterhånden. men den ligger jo da så heldigvis i en let bil hvilket gør at vægt/effekt forholdet er til den sjove side.

men mon ikke vi alle kender problemet. det er ikke sjovt selv at betale for en motor der fylder hele kørebanen.. :grin:

: 21 nov 2007, 21:06
af klyfax
Tror stadige ik du har forstået den, og det må være ensbetydne med en meget dårlig joke!

297 hk ud af EN (1) HEST. Du ved, sådan en der æder græs og drikke vand! Du ved, et levene dyr :D Nej den siger ik Muh.

: 21 nov 2007, 21:15
af møffe
klyfax skrev:Tror stadige ik du har forstået den, og det må være ensbetydne med en meget dårlig joke!

297 hk ud af EN (1) HEST. Du ved, sådan en der æder græs og drikke vand! Du ved, et levene dyr :D Nej den siger ik Muh.
øhh jaa. der kom den ind på lystavlen.. og jeg er ellers ret humorristisk normalt.. men nu passer jeg heller ikke heste så er ikke helt klar på hvad ydelsen kanvære på sådan en traver hvis man skruger den en omgang i pumpen.

: 21 nov 2007, 21:23
af klyfax
Det jeg sagde, dårlig joke :D

: 21 nov 2007, 23:23
af fraguzz
Billede
uha hva den har af hk ... umidbart 355.. på en 1301ccm og en Holset HY35W

Billede
Billede
Billede
Citat: 6000RPM is not the maximum revs, its the minimum

: 21 nov 2007, 23:39
af Yugo Turbo
de 355 jens hiver ud af den 1,3 tror jeg ikke holder til så mange starter som jeg har kørt bare i år. men det er jo bare en påstand.

@ tinasmartin...
hvorfor skulle jeg blive sur, vi er jo blevet enige om at det ikke er effekt nok. dog tror jeg ikke at der nødvendigvis skal mere ladetryk til, men derimod mere tænding, samt bedre knaster. de knaster der er i pt er suge knaster som normalt (ifølge Mads RR) giver ca 120 hk. der er kun ganske lidt ekstra løft i forhold til std 2,0 turbo knasterne, så det giver jo god mening at der ikke kommer meget mere ud i den anden ende.
jeg vil prøve at tjene de penge der skal til inden jeg skal på SU pr februar, så der kan blive nogle rimelige upgrades til næste år på trods af lavt budget :cry:

Men der er jo også et andet lille problem. det er stadig bare de std stænger og stempler der sidder i. tror ikke de sku kunne holde til så voldsomt meget mere effekt end hvad den laver nu, uden at vide hvad den reelt laver. klart mere end de 297 sidste år men ved ikke hvad. tror faktisk det at det meste af den tidsforbedring der har været i år er på grund af den lavere vægt frem for sidste år.

: 21 nov 2007, 23:41
af John Sahl
Yugo Turbo skrev:de 355 jens hiver ud af den 1,3 tror jeg ikke holder til så mange starter som jeg har kørt bare i år. men det er jo bare en påstand.


Formentligt ikke en helt dum påstand..