Side 3 af 3

: 18 nov 2007, 10:23
af skovbamsen
hvis i begynder at rode med det her skal i være opmærksom på at så kold luft, afkøler div. objekter på den's vej i forbrændingskamret.
og kondencering af brændstof vil opstå hvis i prøver at nå ned under et vist punkt. (diesel er ikke så udsat da det jo primært sprøjtes i forkammer eller direkte i forbrændingskamret)

den umidelbare fordel ved væske/luft cooler med en konstand tilgang af en specifik temperatur at væske(termostatstyret) gør at man justere div map i tænding og fuel mere konkret..

desuden kan en spiral/varmevækseler til brænstof nedsænkes i væsken og dermed yderlige nedbringe temperarturen i ladeluften.
det kan også bruges til vandindsprøjtning.


nu når vi er begynd kan man jo også lige så godt sætte en mindre køler på bilen og så sekundært køle kølevandet i en ekstra varmevækseler. og der ved opnå bedre flow i gennen motorrumet som så sænker temperaturen yderligere.

: 18 nov 2007, 20:05
af lqs
den med kondenseringen af brændstoffet, læser man tit om... men har tilgode at opleve det i virkeligheden. tror mange af dem der mener det er et virkeligt problem lever i sugemotor/karboratortiden=ca omkring sidste istid! MVH søren

: 19 nov 2007, 10:12
af Ravnen
lqs skrev:den med kondenseringen af brændstoffet, læser man tit om... men har tilgode at opleve det i virkeligheden. tror mange af dem der mener det er et virkeligt problem lever i sugemotor/karboratortiden=ca omkring sidste istid! MVH søren


HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...

: 19 nov 2007, 10:35
af HenrikGM
Ravnen skrev:[]

HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...


Ikke ret mange opnår det dog.... :gnaek:

: 19 nov 2007, 10:57
af audi_claus
Der skal bare nok lattergas til - kommer ind med ca -80 grader -