: 18 nov 2007, 10:23
hvis i begynder at rode med det her skal i være opmærksom på at så kold luft, afkøler div. objekter på den's vej i forbrændingskamret.
og kondencering af brændstof vil opstå hvis i prøver at nå ned under et vist punkt. (diesel er ikke så udsat da det jo primært sprøjtes i forkammer eller direkte i forbrændingskamret)
den umidelbare fordel ved væske/luft cooler med en konstand tilgang af en specifik temperatur at væske(termostatstyret) gør at man justere div map i tænding og fuel mere konkret..
desuden kan en spiral/varmevækseler til brænstof nedsænkes i væsken og dermed yderlige nedbringe temperarturen i ladeluften.
det kan også bruges til vandindsprøjtning.
nu når vi er begynd kan man jo også lige så godt sætte en mindre køler på bilen og så sekundært køle kølevandet i en ekstra varmevækseler. og der ved opnå bedre flow i gennen motorrumet som så sænker temperaturen yderligere.
og kondencering af brændstof vil opstå hvis i prøver at nå ned under et vist punkt. (diesel er ikke så udsat da det jo primært sprøjtes i forkammer eller direkte i forbrændingskamret)
den umidelbare fordel ved væske/luft cooler med en konstand tilgang af en specifik temperatur at væske(termostatstyret) gør at man justere div map i tænding og fuel mere konkret..
desuden kan en spiral/varmevækseler til brænstof nedsænkes i væsken og dermed yderlige nedbringe temperarturen i ladeluften.
det kan også bruges til vandindsprøjtning.
nu når vi er begynd kan man jo også lige så godt sætte en mindre køler på bilen og så sekundært køle kølevandet i en ekstra varmevækseler. og der ved opnå bedre flow i gennen motorrumet som så sænker temperaturen yderligere.