hvis i begynder at rode med det her skal i være opmærksom på at så kold luft, afkøler div. objekter på den's vej i forbrændingskamret.
og kondencering af brændstof vil opstå hvis i prøver at nå ned under et vist punkt. (diesel er ikke så udsat da det jo primært sprøjtes i forkammer eller direkte i forbrændingskamret)
den umidelbare fordel ved væske/luft cooler med en konstand tilgang af en specifik temperatur at væske(termostatstyret) gør at man justere div map i tænding og fuel mere konkret..
desuden kan en spiral/varmevækseler til brænstof nedsænkes i væsken og dermed yderlige nedbringe temperarturen i ladeluften.
det kan også bruges til vandindsprøjtning.
nu når vi er begynd kan man jo også lige så godt sætte en mindre køler på bilen og så sekundært køle kølevandet i en ekstra varmevækseler. og der ved opnå bedre flow i gennen motorrumet som så sænker temperaturen yderligere.
aktiv intercooler (airconditioner)
Redaktør: Moderatorer
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
lqs skrev:den med kondenseringen af brændstoffet, læser man tit om... men har tilgode at opleve det i virkeligheden. tror mange af dem der mener det er et virkeligt problem lever i sugemotor/karboratortiden=ca omkring sidste istid! MVH søren
HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ravnen skrev:[]
HØRT! rigtige mænd går efter -20 grader på indsugningsluften...
Ikke ret mange opnår det dog....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
