Side 3 af 4

: 06 nov 2007, 22:00
af Zorak
Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften...

: 06 nov 2007, 22:12
af klyfax
Zorak skrev:Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften... Og hvis returen sidder under oliestanden vil slangen blive fyldt op med olie til der begynder at komme olie ud ved pakdåserne i turboen..


Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...

Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...

: 06 nov 2007, 22:18
af tyson2
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...

Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...


Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.

: 06 nov 2007, 22:33
af Thyregod
tyson2 skrev:
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...

Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...


Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.


Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?

Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?

: 07 nov 2007, 12:53
af Martin!
Ville også som tyson2 skriver smide det i blokken på en m20 motor da der stor set ingen bundkar er på sådan en.. Skal se om jeg kan finde mål på hvor det hul skal bores.. Var selv i gang med en m20b25 til min e30 men blev aldrig færdi..

: 07 nov 2007, 15:02
af johan o r
Stadig ingen der svarede på mandens spørgsmål,

Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???


Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..

Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..

har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET :gnaek:

Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???

: 07 nov 2007, 15:11
af Morten VJ
johan o r skrev:Stadig ingen der svarede på mandens spørgsmål,

Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???


Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..

Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..

har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET :gnaek:

Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???

Da de tætningsringe der sidder på akslen ikke kan tåle nogen som helst form for tryk.
Et krumtapshus veentilations system der ikke virker optimalt kan få turboen til at ryge.
Så frit fald, store dimensioner, og ingen form for tryk. er reglen for returen fra turboen. Og studsen under olien i bundkarret giver tryk.

MVH

Morten

: 07 nov 2007, 16:59
af tyson2
Thyregod skrev:
tyson2 skrev:
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...

Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...


Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.


Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?

Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?


Lige præcis, men det kan godt være noget lort og svejse. Især hvis den skal pege skråt op mod turboen.

: 07 nov 2007, 18:04
af Thyregod
tyson2 skrev:
Thyregod skrev:
tyson2 skrev:
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...

Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...


Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.


Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?

Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?


Lige præcis, men det kan godt være noget lort og svejse. Især hvis den skal pege skråt op mod turboen.


Så er det vel bare at bore skråt, og sætte et rør igennem og svejse det sammen udenpå.

Men hvor skal hullet være ?
Det behøves vel ikke være så præcis

: 07 nov 2007, 18:07
af klyfax
Morten VJ skrev:Og studsen under olien i bundkarret giver tryk.


Hvordan det, hvis røret er stort nok til at der kan ske en hurtig nok udligning af olien?