: 06 nov 2007, 22:00
Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften...
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Zorak skrev:Der er ikke tryk på returen, det falder med hjælp af tyngdekraften... Og hvis returen sidder under oliestanden vil slangen blive fyldt op med olie til der begynder at komme olie ud ved pakdåserne i turboen..
klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
johan o r skrev:Stadig ingen der svarede på mandens spørgsmål,
Hvorfor SKAL der være fald på røret, når der er tryk på den ene side, og ikke tryk på den anden side???
Jeg ved det ikke men ville gerne høre svaret..
Har selv oplevet at der kommer meget røg ud af udstødningen. hvis diameteren ikke har været stor nok, eller ikke fald nok på returen..
har set en kammerat (( fra jylland )) lave efter monteret turbo på en carina diesel, MED RETUR I OLIEDÆKSLET
Der var da også en video herinde, men en Amrikaner bil, me turboer monteret nede ved bagpotterne. hvordan med olieretur der???
Thyregod skrev:tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?
Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?
tyson2 skrev:Thyregod skrev:tyson2 skrev:klyfax skrev:
Tror du burde prøve den teori hjemme i håndvasken...
Røret bliver ik fyldt op, bare røret er stort nok til at udligne olienstanden mellem røret og bundkaret. Det der er problemet som regelt er at folk laver et for lille rør, så der ik kan udlignes hurtigt nok. 25mm rør er nok til at udligne den lille mængde olie der kommer ud fra turboen, bare der er 25mm HELE vejen...
Sikkert rigtigt, men når folk montere turbo på den her motor er der tit problemer med returen. Så ville nok vælge at gøre som mig og svejse en skrå studs med min Ø20mm på blokken over bundkaret.
Kan det gøres uden at skulle hive motoren ud?
Er det bare af med bundkar også bor et hul i blokken og bagefter svejse en studs på ?
Lige præcis, men det kan godt være noget lort og svejse. Især hvis den skal pege skråt op mod turboen.
Morten VJ skrev:Og studsen under olien i bundkarret giver tryk.