: 04 okt 2007, 17:55
ae86 skrev:Zorak skrev:Rover, MG og nok et par stykker mere.. Det ene mærke mere specielt end det andet... Sjældent en fornøjelse da...
Det er da netop en del af fornøjelsen at de er lidt anderledens
Ellers kan man jo nøjes med en R..syg Ford
Amerikas svar på en Hyndai eller Kia..
Kan transportere dig fra A til B og nogen gange tilbage igen.
Kedelig og Intetsigende design, Forkæmper for oldgammel Teknologi..
Den dag Ford endelig drejer nøglen om er også den dag den sidste stødstangsmotor produceres og samtidigt den dag hvor man må ud og se sig om efter et alternativ til støbejerns-bådsankeret.. den eneste fornuftige måde at bruge en Ford V8'er på (hvis vi lige glemmer Ford/Yamaha SHO V8'eren et øjeblik)
Eneste positive punkt ved Ford er at nogle af modellerne faktisk køre meget godt og har en tillidsvækkende feedback fra undervogn og styrtøj (dette gælder bare ikke for de "amerikaniserede-ford-modeller" der køre som en sove-sofa i høj søgang, og hvor et hvert sving bliver en næsten uoverskuelig udfordring )
Og så kan man jo altid købe en Flot "Ford" med gode køreegenskaber så hedder den bare en Jaguar eller en Aston Martin (Shelby's kreationer kan også bruges)
Nu tænker jeg ikke så meget design men mere hvordan de er opbygget for en mekaniker.. Er selv i lære som mekaniker så det er det som betyder noget for mig.. Vi havde en MG v6 oppe på værkstedet(husker ikke modelnavnet), hvor at beholderen til koblingen sad oppe under rattet.. Ikke så fedt når man skal ligge og prøve at fylde den op.... Den havde designet men resten var bare så typisk engelsk (ikke særlig gennemtænkt)....
Hilsen
Jesper Andersen