Side 3 af 4
: 11 sep 2007, 20:48
af cb
der findes mekaniskepumper som nok kan give lidt benno
http://www.racepumps.com/specs.html
: 11 sep 2007, 20:48
af cb
hvis ikke jeg tager fejl så er der mont. en på denne vogn
http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=13
: 11 sep 2007, 21:37
af Ravnen
CB jeg tror at du har skudt lidt forbi målet... det var jo ikke 2000 hk manden skulle ha, tror foriøvrigt osse at hans motor ville knække over to dele hvis den skulle levere mekanisk kraft til sådan en pumpe...
: 11 sep 2007, 21:56
af cb
det er jo ikke for meget benno men for lidt luft
ved det men det er lige det med at tekniken var fra 1870

: 12 sep 2007, 11:07
af Ravnen
cb skrev:det er jo ikke for meget benno men for lidt luft
ved det men det er lige det med at tekniken var fra 1870

En pumpe er jo en pumpe, mekanisk som elektrisk, faktisk så bruger man mekaniske pumper når der skal bruges rigtigt meget brændstof på en racerbil, der er jo ingen grund til at have en kæmpe generator og et stort batteri til at brødføde en monster elektrisk pumpe, når man kan nøjes med et remtræk direkte til en mekanisk pumpe, men det er til mange heste, på en gadebil, med kaburator, som skal have 150-200 hk, er det bedst at bruge en elektrisk pumpe såsom Facet's RedTop, den fylder svømmerhuset op når der er behov for det og stopper med at pumpe når der er fyldt op, egentlig tror jeg at den er beregnet til sugemotorer, men så længe trykket i svømmerhuset ikke overstiger 0.8-0.9 bar så burde der ikke være noget galt med at bruge denne pumpe - og så slipper man for returen...
: 14 sep 2007, 18:48
af Morten VJ
Jeg ville no prøve at læse i den store karburator teori bog.
Inden jeg begynder at eksperimentere.
Nåleventil og svømmer kan normalt tage en trykforskel på maks 0,5 bar.
Dvs. at pumpen skal kunne levere 0,5 bar ved atmosfæretryk, og nok mængde. målt med et manometer viser det 0,5 bar.
Hvis vi nu sætter svømmerhuset under tryk, så skal pumpen kunne levere Ladetryk + 0,5 bar.
Og der er kun 2 måder man kan få en stabil trykforskel.
Enten kører man med en trykregulator der har reference tryk til svømmerhuset, og dermed opnår et stabilt trykforskel.
Men det kræver en retur slange.
Eller man finder en pumpe der ændre sit tryk efter trykket i svømmerhuset, og man behøver ikke et returløb.
Denne type pumpe har jeg ikke set som en elektrisk pumpe.
Kun som mekanisk på en gammel pumpe.
MVH
Morten
: 15 sep 2007, 09:56
af grydesvamp
er det mig der er bag efter eller plejer de fleste kaburatore ikke at skulle ha ca 0,25-0,30 bar i grund tryk ?
nu er der snart brugt flere timer på den her post end det ville ha taget at lave den retur !
: 15 sep 2007, 16:19
af Ravnen
grydesvamp skrev:er det mig der er bag efter eller plejer de fleste kaburatore ikke at skulle ha ca 0,25-0,30 bar i grund tryk ?
nu er der snart brugt flere timer på den her post end det ville ha taget at lave den retur !
Til tanken!
!!
: 17 sep 2007, 22:21
af KlejnSmeden
shit gutter nu skal i jo ikk gå helt i spåner over det jeg spurgte om! men er sku rart med lidt forskellig viden!
har osse en tryk regulator men ikk til kabo hvis det er en anden slags end normalt?? og hvordan fanden skal lortet monteres! den jeg har skal have vaccum for at åbne spjællet og hvor i al verdeb skal man få vaccum fra når der gerne sku være tryk over det hele?? ved luftfilteret eller hva?
DONT waste Your time Guys!!!
But Thanks AnyWay

: 18 sep 2007, 12:20
af Lars PH
Du skal havde fat i en benzin tryks regulator til karburator som sagt har jeg en ligende vaccum tager du fra dit manifold når du lukker gas spjældet giver det vaccum på den ene side på den side montere du så din slange fra din regulator. regulator gør så at du fx alt tid har 0.2 bar mere benzin tryk ind lade tryk.