Side 3 af 4

: 28 aug 2007, 08:47
af Havneren
grydesvamp skrev:hmm okay så hvordan ligger det så med stempler fra en turbo diesel ?


En diesel er jo super højt komprimeret... Det dur ikke...

: 28 aug 2007, 23:34
af grydesvamp
ja men selvom der er høj komp på en diesel er det ikke sikkert der er længere fra krydspind til stempeltop på et stempel til en diesel! ved fx at stempler fra en 1900 td passer lige over i en 1900 tdi blok ;) så er problemet med knækkede krumtapper løst ;)

: 28 aug 2007, 23:55
af Havneren
grydesvamp skrev:ja men selvom der er høj komp på en diesel er det ikke sikkert der er længere fra krydspind til stempeltop på et stempel til en diesel! ved fx at stempler fra en 1900 td passer lige over i en 1900 tdi blok ;) så er problemet med knækkede krumtapper løst ;)


Jo men jeg er nu 98% sikker på at kompresionsforholdet ligger i stemplet. Toppene er mere eller mindre ens fra diesel til benzin som jeg husker det - Altså mht. forbrændingskammeret...

: 29 aug 2007, 16:40
af grydesvamp
go find out :reading: har desværre ikke løse stempler til rådighed så jeg kan måle mere men der må da være en der ved hvad det er der giver forskellen normalt ligger det da i krumtappen ?

: 29 aug 2007, 19:42
af JerrilD
Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)

: 29 aug 2007, 20:39
af Havneren
JerrilD skrev:Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)


BESTEMT ikke noget du vil have noget ud af!!! Og SLET ikke til de penge du skal ofre på det...

Jeg gør det KUN fordi det er nødvendigt nu når effekten på motoren er fordoblet og de originale stempler ikke kunne holde længere.

: 29 aug 2007, 21:53
af JerrilD
Havneren skrev:
JerrilD skrev:Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)


BESTEMT ikke noget du vil have noget ud af!!! Og SLET ikke til de penge du skal ofre på det...

Jeg gør det KUN fordi det er nødvendigt nu når effekten på motoren er fordoblet og de originale stempler ikke kunne holde længere.


Har tænkt mig på et tidspunt at smide en kompressor på, men ved ikke helt endnu om jeg lyster og ofre så mange på en kompressor. 16000 er rimelig mange penge :P

: 29 aug 2007, 22:49
af møffe
JerrilD skrev:Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)
jerrild snak med Raven. han har på et tidspunkt bygget en lidt ond politi deo, med blacktop som din. der var vist ingen stempel probs op til 350-400hk.

: 09 sep 2007, 10:17
af vognbjerg
hva fandt i ud af ??

hvor købte man billige stempler i EU ?? :D

: 09 sep 2007, 12:43
af Havneren
Har ikke handlet endnu... Pt. ser det ud som om jeg kunne finde på at handle i usa... IGEN!