Køb af stempler. Evt. smedede...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem

#21 Indlæg af Havneren »

grydesvamp skrev:hmm okay så hvordan ligger det så med stempler fra en turbo diesel ?

En diesel er jo super højt komprimeret... Det dur ikke...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#22 Indlæg af grydesvamp »

ja men selvom der er høj komp på en diesel er det ikke sikkert der er længere fra krydspind til stempeltop på et stempel til en diesel! ved fx at stempler fra en 1900 td passer lige over i en 1900 tdi blok ;) så er problemet med knækkede krumtapper løst ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem

#23 Indlæg af Havneren »

grydesvamp skrev:ja men selvom der er høj komp på en diesel er det ikke sikkert der er længere fra krydspind til stempeltop på et stempel til en diesel! ved fx at stempler fra en 1900 td passer lige over i en 1900 tdi blok ;) så er problemet med knækkede krumtapper løst ;)

Jo men jeg er nu 98% sikker på at kompresionsforholdet ligger i stemplet. Toppene er mere eller mindre ens fra diesel til benzin som jeg husker det - Altså mht. forbrændingskammeret...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#24 Indlæg af grydesvamp »

go find out :reading: har desværre ikke løse stempler til rådighed så jeg kan måle mere men der må da være en der ved hvad det er der giver forskellen normalt ligger det da i krumtappen ?
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia C

#25 Indlæg af JerrilD »

Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Havneren
Mester Medlem

#26 Indlæg af Havneren »

JerrilD skrev:Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)

BESTEMT ikke noget du vil have noget ud af!!! Og SLET ikke til de penge du skal ofre på det...

Jeg gør det KUN fordi det er nødvendigt nu når effekten på motoren er fordoblet og de originale stempler ikke kunne holde længere.
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia C

#27 Indlæg af JerrilD »

Havneren skrev:
JerrilD skrev:Kan godt være jeg spørg dumt, men giver det noget at sætte smedetstempler i, og kan kan bare købe nogen der passer uden at gøre andet. (skal ha skarpere knaster i)

BESTEMT ikke noget du vil have noget ud af!!! Og SLET ikke til de penge du skal ofre på det...

Jeg gør det KUN fordi det er nødvendigt nu når effekten på motoren er fordoblet og de originale stempler ikke kunne holde længere.

Har tænkt mig på et tidspunt at smide en kompressor på, men ved ikke helt endnu om jeg lyster og ofre så mange på en kompressor. 16000 er rimelig mange penge :P
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#28 Indlæg af møffe »

jerrild snak med Raven. han har på et tidspunkt bygget en lidt ond politi deo, med blacktop som din. der var vist ingen stempel probs op til 350-400hk.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
vognbjerg
Senior Medlem
Geografisk sted: dk

#29 Indlæg af vognbjerg »

hva fandt i ud af ??

hvor købte man billige stempler i EU ?? :D
Havneren
Mester Medlem

#30 Indlæg af Havneren »

Har ikke handlet endnu... Pt. ser det ud som om jeg kunne finde på at handle i usa... IGEN!
Besvar