Side 3 af 5

: 07 aug 2007, 14:13
af duckstar
Min AFR er også nede omkring 11,1 helt ned til 10,8 ved fuldlast og max moment. Din dellast lyder da fin? Hvis du med dellast mener en smule ladetryk og halv speeder? Hvis du mener dellast som i ingen ladetryk og næsten sluppet speeder mener jeg faktisk at huske, at Jimmy har fortalt at de ikke kunne få motoren til at køre jævnt i dellast ved magere blanding.

: 07 aug 2007, 14:16
af Ravnen
Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.

En god ting ved iridium rør er vel også at de er sværere at sode til, bl.a i forhold til kobber rør, hvilket jo nok ikke er så tosset når man kører med kolde rør, den mindre midterelektrode kører jo med en noget højere temp. også ved lavere belastning og bl.a. tomgang.

: 07 aug 2007, 14:39
af John Sahl
Ravnen skrev:Din samlede modstand i tændingskabler + rør betyder også meget i denne forbindelse, bla. andet cyl. imellem, og jeg kan ihvertfald ikke anbefale rør uden modstand.


Jeg kører med kabler fra www.nology.com så det "burde" være ok.

Billede

.

: 07 aug 2007, 17:56
af Ravnen
Ved ikke om Nology er en popsmart døgnflue på linie med Ecotec ventilen, men hvis du kan finde nogle racing teams der bruger dem må de jo virke, selv foretrækker at lave mine egne (Taylor Spiro Pro) kabler på mål, også med 300Ω/ft.

: 07 aug 2007, 18:44
af John Sahl
Taylor Spiro Pro ser lækkert ud, dem vil jeg have i tankerne ,hvis jeg på et senere tidspunkt får gang i andre projekter!

Det er ret nice at man selv kan lave dem akkurat som man vil have dem.

.

: 07 aug 2007, 23:08
af "splatter"
hvad tror i de skal hede til min bmwe30 2,9turbo ved ikke hvad de hedder dem der sidder der i nu :oops:

: 07 aug 2007, 23:47
af audi_claus
I er lige som min kone - hun hører heller aldrig hvad jeg siger --
Der findes platintændrør f.eks Bosch F5DPOR med projektet tip. De benyttes på alle Audis turbo motorer med ydelser fra 180 - 450 Hk.
De har meget lav overslags modstand. Det er sådan, at hvis man investerer i et Jacobs tændingsforstærker system, der vil give multible sparks, så aktiveres dette slet ikke, fordi systemet måler overslagsmodstanden og finder den for lav. Man er nødt til at montere nogle ringere rør, hvis Jacobs skal virke - og hvorfor så gøre det.
De ligger også i prisklassen 180 kr/stk - burde kunne holde 100.000 km - og benyttes altså også på biler, hvor det er let at skifte rør (en bemærkning til et tidligere indlæg).
Det er et relativt koldt rør men soder kun til ved meget fed blanding.
Hellere for koldt end et rør, der giver pre-ignition på rullefeltet.
Og renses ganske enkelt med en stålbørste.
Blot min mening om platin.
Claus

: 08 aug 2007, 10:13
af Ravnen
duckstar skrev:Jeg tror dog ikke smeltepunktet har noget at sige i den henseende. Så vidt jeg ved har Johns rør igen synlige tegn på skader. Det er derfor jeg råber så højt om gradetal her..


Så er motoren ikke presset nok!Billede

: 08 aug 2007, 10:21
af duckstar
Ravnen skrev:Så er motoren ikke presset nok!Billede


Helt enig. John lader halvdelen af hvad både motor, turbo og motorstyring er lavet til :) 0,9 mod 1,8

: 08 aug 2007, 10:23
af John Sahl
duckstar skrev:
Ravnen skrev:Så er motoren ikke presset nok!Billede


Helt enig. John lader halvdelen af hvad både motor, turbo og motorstyring er lavet til :) 0,9 mod 1,8


Lad os nu se hvad weekenden bringer ;-)

.