Side 3 af 4

: 27 jul 2007, 19:05
af Lerup
Westmus skrev:Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt. :)

Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?


jeg skal straks lægge alle informationerne på bordet, så jeg ikke bliver anklaget for ikke at ha' været i mexico... eller.... nåh nej :lol:

Mazdas specificere 3-4 bar ved 3000rpm med varm motor.

Min motor giver følgende:
Kold motor:
3-4 bar i tomgang
Varm motor:
1,8 bar ved 3000 rpm
0,2-0,6 bar i tomgang

Oliepumpen har sugerør ned i bundkarret, samlingen er pakket med flydende permatex. Oliepumpen er også pakket med flydende parmatex.


Så er der åbent for yderligere forslag!

: 27 jul 2007, 21:35
af Lerup
klyfax skrev:Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie.


Så er jeg ikke alene i verden :up:

klyfax skrev:Hvor måler du i øvrigt olietrykket?

Udtaget sidder i oliekanalen i motoren lige efter filteret.

: 28 jul 2007, 12:34
af klyfax
Hehe, så måler vi samme sted...

: 28 jul 2007, 12:46
af Westmus
Lerup skrev:Så er der åbent for yderligere forslag!

Jamen det er jo ikke let hvis alt allerede er tjækket i hoved og rø... Hvis turbo er ok og bunden er målt igennem ..hm er der noget i toppen der kunne tænkes at lukke for meget olie igennem, ala knastlejer eller noget? Ja siger med det samme at jeg altså ikke aner hvordan smøringen ser ud på sådan et dyr. Det er bare ren brainstorming! :wink:

: 05 aug 2007, 00:29
af C.Sørensen
er dit måle værktøj til olie iorden ?

: 05 aug 2007, 20:07
af Lerup
Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(

: 05 aug 2007, 20:51
af Morten VJ
Lerup skrev:Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(

Prøv en ganske alm. mekanisk måler, en af god kvalitet lyver ikke, grundet manglende spænding.
Elektriske målerer er notorisk upræsise, og kan kun bruget som et finger pej om at der er noget galt.
MEN DET HÆNGER MEGET PÅ HVILKEN SPÆNDING AT DE FÅR.
oG I TOMGANG VED VARM MOTOR, ER DEN LAV.

fUCK CAPSLOCK :grr:


MVH

Morten

: 05 aug 2007, 20:56
af Lerup
God pointe! Det vil jeg snarest muligt undersøge :!:

: 05 aug 2007, 20:59
af Lerup
... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...

: 05 aug 2007, 21:09
af Morten VJ
Lerup skrev:... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...

Det er helt korrekt, men uden et diagram af opkoblingen er det umuligt at udelukke, om der er en anden kreds der gerne vil trække stel igennem denne kreds. strøm finder de mest underlige veje.
Fra en der har opgivet at finde ud af hvorfor ladelampen gløder svagt i mørke.
Og nu er en olietryks kontakt ikke det mest presise instrument.

MVh

Morten