Måling af olietryk - blokering af turbo?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#21 Indlæg af Lerup »

Westmus skrev:Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt. :)

Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?


jeg skal straks lægge alle informationerne på bordet, så jeg ikke bliver anklaget for ikke at ha' været i mexico... eller.... nåh nej :lol:

Mazdas specificere 3-4 bar ved 3000rpm med varm motor.

Min motor giver følgende:
Kold motor:
3-4 bar i tomgang
Varm motor:
1,8 bar ved 3000 rpm
0,2-0,6 bar i tomgang

Oliepumpen har sugerør ned i bundkarret, samlingen er pakket med flydende permatex. Oliepumpen er også pakket med flydende parmatex.


Så er der åbent for yderligere forslag!
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#22 Indlæg af Lerup »

klyfax skrev:Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie.


Så er jeg ikke alene i verden :up:

klyfax skrev:Hvor måler du i øvrigt olietrykket?

Udtaget sidder i oliekanalen i motoren lige efter filteret.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#23 Indlæg af klyfax »

Hehe, så måler vi samme sted...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#24 Indlæg af Westmus »

Lerup skrev:Så er der åbent for yderligere forslag!

Jamen det er jo ikke let hvis alt allerede er tjækket i hoved og rø... Hvis turbo er ok og bunden er målt igennem ..hm er der noget i toppen der kunne tænkes at lukke for meget olie igennem, ala knastlejer eller noget? Ja siger med det samme at jeg altså ikke aner hvordan smøringen ser ud på sådan et dyr. Det er bare ren brainstorming! :wink:
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#25 Indlæg af C.Sørensen »

er dit måle værktøj til olie iorden ?
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#26 Indlæg af Lerup »

Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#27 Indlæg af Morten VJ »

Lerup skrev:Jeg har haft to forskellige ure med tilhørende sendere monteret + den originale trykkontakt, og de er 100% enige om olietrykkets tilstand :(

Prøv en ganske alm. mekanisk måler, en af god kvalitet lyver ikke, grundet manglende spænding.
Elektriske målerer er notorisk upræsise, og kan kun bruget som et finger pej om at der er noget galt.
MEN DET HÆNGER MEGET PÅ HVILKEN SPÆNDING AT DE FÅR.
oG I TOMGANG VED VARM MOTOR, ER DEN LAV.

fUCK CAPSLOCK :grr:


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#28 Indlæg af Lerup »

God pointe! Det vil jeg snarest muligt undersøge :!:
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#29 Indlæg af Lerup »

... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#30 Indlæg af Morten VJ »

Lerup skrev:... hmmm... men spændingen har vel ingen indflydelse på den originale "idiot light"? Lægger den ikke bare til stel hvis trykket er for lavt? Det mener jeg...

Det er helt korrekt, men uden et diagram af opkoblingen er det umuligt at udelukke, om der er en anden kreds der gerne vil trække stel igennem denne kreds. strøm finder de mest underlige veje.
Fra en der har opgivet at finde ud af hvorfor ladelampen gløder svagt i mørke.
Og nu er en olietryks kontakt ikke det mest presise instrument.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar