Hvilke tændrør ska bruges på turbomotor`?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#21 Indlæg af NaDiT »

jeps, jeg køre uden mf2, men med fcd på.. har mf2 system liggende, men som sagt, kan jeg ik få mit selv til at bore dem i indsugningen..
Mit ene tryk rør blev skudt af igår, og da jeg havde den inde på værkstedet for at få sat den slange på ændrede jeg også tændrørende med det sammen, da jeg prøvede bilen, steg den HELT vildt i ladetryk, op til næsten 1 bar.. hva kan være skyld i det?? HJÆLP hurtigt.
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#22 Indlæg af NaDiT »

Har en kammerat der satte turbo på en 1.3'er.

4 dyser, FCD, turbo, manifold, rør, ic og 2 toppakninger. 120 hk og 150 nm, standard 75 hk. Og den har fået 20000 km TÆSK, og den køre stadige.
Og det er faktisk lettere på nogle 2.0'er.[/quote]


Hva kørte den med at tryk? for jeg har leget med tanken om at smide 2 toppakninger i, andre tændrør og få sat dyser i indsugnings-trykrøret? tænker mer hva på det ville ku holde til at tryk
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#23 Indlæg af klyfax »

NaDiT skrev:Har en kammerat der satte turbo på en 1.3'er.

4 dyser, FCD, turbo, manifold, rør, ic og 2 toppakninger. 120 hk og 150 nm, standard 75 hk. Og den har fået 20000 km TÆSK, og den køre stadige.
Og det er faktisk lettere på nogle 2.0'er.



Hva kørte den med at tryk? for jeg har leget med tanken om at smide 2 toppakninger i, andre tændrør og få sat dyser i indsugnings-trykrøret? tænker mer hva på det ville ku holde til at tryk[/quote]

Fisk er ikke så meget inde i hvad der skal til. Hans køre med 0.5 bars tryk.
Men ellers snak med www.turbomotor.dk han kan nogle tricks, og er nok den i DK der ved mest om det...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#24 Indlæg af NaDiT »

Hmm, nu har jeg prøvet at fylde 97 v-power på og ændre tændrørende til 0,60. og den banker stadig lige når den for ladetryk.. hva dælmedulme gør jeg så.. :( ?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#25 Indlæg af klyfax »

NaDiT skrev:Hmm, nu har jeg prøvet at fylde 97 v-power på og ændre tændrørende til 0,60. og den banker stadig lige når den for ladetryk.. hva dælmedulme gør jeg så.. :( ?


Trækker tænding 2-3 grader tilbage...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#26 Indlæg af NaDiT »

okay, det sku simpelthen ku gøre det.. jamen det må jeg ´prøve. og håbe på det virker.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#27 Indlæg af klyfax »

Skrev bare efter Finn :)

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Tror faktisk nok vi trak den 2-3 grader tilbage da vi monterede sidste gang, men prøv det med 98 først
MVh Finn
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#28 Indlæg af NaDiT »

Sniger.. ;-) jamen han lyder os til at vide hva han snakker om, så det må jo prøves.. bare irriterende det ik bar virker.. :D men sårn er det jo self.. :-D
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#29 Indlæg af klyfax »

Det er ikke så tit jeg ved noget han ikke ved, skal vi ikke bare sige det sådan? :P
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
NaDiT
Nyt Medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 04 nov 2006, 13:15

#30 Indlæg af NaDiT »

det sir vi bar.. :lol:
Besvar