Og nu vi er ved det; Høøøj EGT eller??

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#21 Indlæg af wukshady »

grydesvamp skrev:
er personligt ikke så meget til de metanol trækkere synes der er mere stil over en gammel traktor der kan sende en kæmpe pæl ud af skorstenen når den går fra land.


Der er faktisk også en tendens til, når der køres tractorpulling i f.eks. Herning, at "stock" klasserne trækker de fleste publikum. Stock-klasserne er dem som stadig ligner almindelige traktorer og også er baseret på en rigtig traktor. De vildeste her er Super-Stock, hvor der er frit valg mellem methanol og diesel. I EM-sammenhæng er det efterhånden kun danske Blue Power, der som dieseltraktor kan følge lidt med methanolerne. Men den er sjældent i top 5 længere...

Selvfølgelig er der også mange som gerne vil se de modificerede (dem med f.eks 5 us V8'ere eller 2-3 V12), men ikke helt så mange. Og specielt ved minipullerne er man ikke tvivl om at mange benytter lejligheden til at frekventere øl- eller pølsevognen...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#22 Indlæg af HenrikGM »

grydesvamp skrev:er personligt ikke så meget til de metanol trækkere synes der er mere stil over en gammel traktor der kan sende en kæmpe pæl ud af skorstenen når den går fra land.


Arr....det er nu temmeligt meget iorden når de ombygger en gammel dieseltraktor til methanol, med hjemmebygget topstykke(!!) og hæver omdrejningstallet til 3x det originale!
Det både lyder godt, ser godt ud, er flot bygget og lidt af et projekt at gennemføre.

Diesel og methanol har hver deres charme. Dem der bygger trækkere på købte rammer, købte færdige transmissioner, købte V8 motorer, købte alting synes jeg derimod er knap så fede. Ikke meget hjemmetuning over en plug-n-play KeithBlack motor.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#23 Indlæg af klyfax »

wukshady skrev:
grydesvamp skrev:
er personligt ikke så meget til de metanol trækkere synes der er mere stil over en gammel traktor der kan sende en kæmpe pæl ud af skorstenen når den går fra land.


Der er faktisk også en tendens til, når der køres tractorpulling i f.eks. Herning, at "stock" klasserne trækker de fleste publikum. Stock-klasserne er dem som stadig ligner almindelige traktorer og også er baseret på en rigtig traktor. De vildeste her er Super-Stock, hvor der er frit valg mellem methanol og diesel. I EM-sammenhæng er det efterhånden kun danske Blue Power, der som dieseltraktor kan følge lidt med methanolerne. Men den er sjældent i top 5 længere...

Selvfølgelig er der også mange som gerne vil se de modificerede (dem med f.eks 5 us V8'ere eller 2-3 V12), men ikke helt så mange. Og specielt ved minipullerne er man ikke tvivl om at mange benytter lejligheden til at frekventere øl- eller pølsevognen...


At vi så har verdens bedste super-stock traktor på diesel, er vel også flot?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#24 Indlæg af wukshady »

klyfax skrev:
At vi så har verdens bedste super-stock traktor på diesel, er vel også flot?


Ihvertfald en af europa's bedste... Der kunne nok godt køre noget i USA, som er længere fremme i skoene. Uden at jeg dog ved en masse om det.

Men ja, det er da flot at den hører hjemme i lille DK :rock:

http://www.truckpower.dk/video/aars/blu ... 20aars.wmv
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#25 Indlæg af klyfax »

Efter hvad jeg har hørt fra flere forskellige personer, som er til næsten alle store trækker træf i danmark, så skulle blue power være den bedste på diesel i verden!
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#26 Indlæg af wukshady »

Jamen det vil jeg skam heller ikke betvivle. De har også været med i gamet i mange år. Siden 1992..

Og så hjælper det også altid at have en af landets største dieselpumpe-eksperter med i teamet...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#27 Indlæg af grydesvamp »

siger ikke metanol er kedeligt slet ikke ! og som henrik rigtigt nok siger er det fedest hvis man kan se at det er manden selv der har været igang..

diesel fremfor metanol.. hmm tja jeg kan godt li røg ;) og så er der ikke noget federe end at se en halv primitiv (men forbandet effektiv) lille supermajor med en kæmpe lader på siden ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#28 Indlæg af Andy »

wukshady skrev:Ihvertfald en af europa's bedste... Der kunne nok godt køre noget i USA, som er længere fremme i skoene. Uden at jeg dog ved en masse om det.

Men ja, det er da flot at den hører hjemme i lille DK :rock:

http://www.truckpower.dk/video/aars/blu ... 20aars.wmv


Ja det kan vi godt være stolte af......Den går pisse godt..

Men i USA er det neremere Diesel traktorene der er de stærke, der er altid en eller to dieseler i top 5....

Mvh

Andy
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#29 Indlæg af Andy »

Jesper H skrev:Er det noget de gør med vilje (ala launch control?) for at sparke liv i turboen?.


Det er ikke med vilje....

Det er nermere fordi hans dieselpumpe ikker kan nå og sprøjte hele mængden ind inden stemplet når toppunktet....

Det er generelt et problem på diesel motore der skal forbrænde en meget højmængde olie...

Et eksempel fra std. traktor træk: Tag pumpen fra en Volvo 810 (Ikke for at genere dig Ole :wink: ) Hvis den er monteret med 10mm elementer kan den give ca 370mm3 olie pr stempel slag, men det tager ca 27 grader på pumpen= 54 garder på motoren!!!!!!!hvis vi presser motoren lidt kan vi starte indsprøjtningen ca 35 grader før top, vi mangler 19 grader..de 19 grader bliver sprøjtet ind EFTER stemplet er i top...og svarre til ca. 100 mm3(ca en 1/4 af hele mængden) diesel der ikke bliver til trækkraft men til sort røg....

Så det er derfor at knasten i pumpen skal slibes om...hvis den bliver slebet rigtigt kan vi nå og sprøjte alle 370mm3 ind før top....

Kodeordet i en god diesel pumpe er HURTIGHED.....

Mvh

Andy
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#30 Indlæg af Yugo Turbo »

Det dufter fantastisk. og om det så end river 5 år af min levetid oppe i den ende hvor man alligevel sidder på plejehjem, så er jeg ret ligeglad... :mrgreen:

wukshady...
Hente sager mens minipullerne kører? det er så ABSOLUT IKKE min opfattelse at det er sådan herovre på sjælland når vi er til traktortræk i ryegaard grusgrav. og personligt ser jeg minipullere som noget at det største ved at tage til traktortræk. sammen med 2500 mod, 3500 mod og 4500 mod...
men det er jo bare mig.
Brap brap brap...
Billede
Besvar