Somender Sings kanal teori.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:Henrik der er jeg lidt uenig.
Hvis min motor giver xx jk på et felt ned et stort benzin overskud,
så vil den give nøjaktigt det samme med samme benzinmængde, eller måske mingre, da den bliver udnyttet bedre.
I bund og grund er det en ændring der højner motorens udnyttelse af den benzin der er til rådighed.
MERE EN ØKONOMI MODEFICERING, END EN MAX EFFEKT MODEFICERING..

Sorry jeg ramte capslock :oops:
Så udslaget på et rullefelt vil være = 0

Dette er som jeg har fået forståelsen af teorien.
Og derfor er den meget svær at påvise.

MVH

Morten


Du skal naturligvist have AFR med på dataudskriften fra feltet!
Jeg formoder dæleme ikke din motor lever med et "stort overskud"? Mit indtryk er at øko har en stor post i dit projekt?

Alternativet er at du lejer et felt, og bruger en dags tid på at ramme den absolutte bedste justering du kan få nu, laver ombygningen, og laver igen den absolut bedste justering du kan få. Dyr måde, men ellers er det gætværk om det virker eller ej.

Hvis det udelukkende er øko, så kan du jo vælge kun at kigge på området 3000rpm/70kpa, eller tilsvarende økocruise område. Så har du svaret hurtigt.

Men det er ret fantastisk at bilproducenterne i disse økotider ikke har optaget denne mirakkelmetode i sortimetet, trods den er ret velkendt.

Mon ikke de(ligesom volvotoppen) allerede har den "mixture motion" de allerede skal have. Bell skriver lidt i sin bog om turbomotorer om meget "mixture motion". Ikke nødvendigvist en stor fordel.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#22 Indlæg af Morten VJ »

Henrik det er både og.
Generelt nej den lever ikke på et stort overskud af benzin.
Afr 16.0-1 ved lav belastninh 14.7-1 ved 100 kpa. og 11-1 ved 230 kpa.
Økonomien styres 100 % af højrefoden.
Hvilket ligger omkring de 9 km pr liter benzin
Kanalerne er et økonomi trik, og ikke som såddan et effekt trik.

Og det gør et konventionelt rullefelts måling uden mening.
Hvis man skulde lave en reel måling så skal motoren i en prøvebænk, hvor man kan måle indsugnings luft, og benzin i gr til gra. ved et ivent oooooomdrejninngstal og belastning.
Alt andet er ike særlgt eriøst efterminmening.
Det næst beste er en desideret km pr l måing, over lænere tid.

Og ja jeg er bekendt med den pasus i bogen.
Og jeg ved også at der er flere der mener at hvis du når over 2 bar i tryk. på alm benzin, så bør man overveje sit squisch.

Men disse overtryk regner jeg ikk med at nå.
Da jeg satser på ca 350 hk, og en bil med en rimelig økonomi til daglig.
Og hvis denne teori kan hjælpe økomien, så er jeg tilfreds.
uanset div. rullefelts udskrifte,

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar