Dyse-størrelse udregner
Redaktør: Moderatorer
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet... 
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip
Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0
Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.
Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.
Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.
Mulighederne er mange.
MVH
Morten
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip
Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0
Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.
Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.
Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.
Mulighederne er mange.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
efterz skrev:Lige for at følge op på det her... Ville lige prøve 1 squirt pr. cyklys, men det kan jo kun lade sig gøre ved at ændre Injector Staging fra "Alternating" til "Simultanous" og så er vi jo tilbage ved samme REQ-FUEL, samme PW på 1.7-1.8ms i tomgang og dyser der knapt når at åbne før de lukkes igen. Jeg kører dyser der er opgivet til 630ml@3bar men med 4 bars regulator, ved godt dette er forholdsvis store dyser til 1798cc, men jeg ligger over 90%DC på dyserne ved full-boost, så tror ik der er benz nok hvis jeg kører med 3bars regulator i istedet...
Ja... Det er godt nok også store dyser. Du har jo 800ml eller sådan noget ud af dem. De 1,7 ms i tomgang er måske ikke længere så urealistisk så.
Hummm... Jammen så har du måske allerede samme REQ.FUEL værdi stående i de to felter der ude til venstre? Altså både i det mørkegrå og det lyse felt? Hvis du har det så skyder du allerede nu kun én gang hver cyklus...
I så fald er der ikke noget at gøre for åbningstiden længere så.
Er det lavohms dyser?
Hvis det heller ikke er din sonde opsætning der driller, så er det nok noget som bliver svært at komme til livs end bare lige at justere.
V/h Chr
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Morten VJ skrev:Den mest elegante løsning er nok denne
http://www.wowway.com/~kgrider/saab/hr_08d.zip
Men det kræver nok at man læser 36 sider for at blive overbevist om at det virker
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... sc&start=0
Jeg har i sinde at prøve den imorgen, kun fordi jeg har lyst, og ikke af nød.
Det mere sikre alternativ er vel en progessiv benzintryks regulator.
Bare brugt omvendt, af det normale.
Eller kører med 2 dyser pr cyl, og staging funktionen.
Mulighederne er mange.
MVH
Morten
Ja... Hi-res - Det ville muligvis nok kunne gøre en forskel. Men det er da ikke i en stabil erklæret version endnu?
(Der er vi ude i noget med en forbedring af opløsningen på åbningstiden, faktisk noget vi har været lidt inde på tidliger)
Jeg kører jo med 8 dyser - 4*580ml og 4*304ml
Jeg har forsøgt at køre dem som staging, og der gik lige lidt inden det gik op for mig, at den formel de bruger til at regne forholdet ud på dyserne ikke er rigtig. Jeg kunne i hvert fald ikke få det til at virke med den formel. Ændrede det så og så kørte det egentligt ok. Alligevel kører jeg dem dog pt som dual tabel. Men det er jo en lidt større ombygning og måske også for stor i forhold til behovet?
V/h Chr
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk
Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.
Havner
Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.
Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.
Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.
MVH
Morten
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk
Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.
Havner
Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.
Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.
Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk![]()
Det har snydt før at en pumpe bliver opgivet til xxx l/t ved y bar.
Men monteret på bilen giver den xx l/t mindre.
Havner
Nej Hires coden er ikke erklæret stabil, og det er et spørgsmål om den nogensinde bliver det.
Som jeg har forstået det så kører den på 5 biler, der har givet tilbagemeldinger, som alle er posetive.
Man må jo helt selv bestemme om det er nok grundlag for selv at prøve.
MVH
Morten
Ja... Jeg har jo tidligere købt pumpe (Bosch 910) opgivet til 200l/min ved 5 bar. Jeg testede den og ved 5 bar gav den så vidt jeg husker kun ca. 110l/min.
Ikke at det har så meget at sige for din tomgang (Ud over at du måske kunne skrue dit tryk lidt ned), så kunne man måske godt forestille sig atpumpen allede giver op ved f.eks. 70% DC på dine dyser.
Ikke erklæret stabil - Det var måske en rar nok oplysning lige at have med. Så er det jo op til folk selv ja.
V/h Chr
-
xillur
- Senior Medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk![]()
Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.
Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.
Tak for hjælpen drenge.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
efterz skrev:Morten VJ skrev:Jonas.
Har du kontrolleret at benzinpumpen i virkeligheden kan levere
de 142 l/t ved 5-6 bar i tryk![]()
Det er en Walbro in-line 255 liter/t, der skulle give rigeligt op til 6-7 bar, har en flow-chart liggende, kan bare ikke lige finde den.. poster den lige senere hvis jeg finder den.
Men nej, tror ikke lige jeg tager springet til experimental-koden lige pt., så hellere leve med at den hakker lidt i det i tomgang, med mindre jeg kører AFR 12 eller lign.
Tak for hjælpen drenge.
Nååå ok... Den pumpe. Den Niels sælger, right?
Den ser ikke ret stor ud. JEg har studset lidt over den. Jeg syntes det er en helt vild opgivelse på noget der set så småt ud (PÅ BILLEDET).
Det kunne være RIGTIG sjovt at teste den siddende på bilen alligevel!
V/h Chr