Side 3 af 9

: 12 jul 2006, 11:53
af Havneren
Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).

Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.

Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.

Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.

V/h Chr

: 12 jul 2006, 12:48
af Kws
kan godt følge dig havneren. jeg har selv overvejet at lave en slags kasse uden om returen inde i bundkaret. men droppede det.

jeg er nået til det punkt hvor jeg skal til at have den startet op. så vil tiden vise sig om den ryger blå. og det er en om'er

: 12 jul 2006, 21:15
af klyfax
Havneren skrev:Det øjeblik olien forlader selve lejet i turboen skulle der jo ikke ret gerne være noget som helst tryk på. Er der alligevel det resikere man jo netop, at olien ikke kan komme hurtigt nok væk og der ved brænder den olie (Det der sker, hvis returen ikke er lave godt nok).

Hvis man er uheldig og har sat studsen lige ud for et slag på krumtappen og det oven i købet er på den side hvor krumtappen vil smide olie op mod studsen - Så vil krumtappen smide ANSELIGE mængder af olie op mod studsen.

Jeg har selv på et tidspunkt lave det sådan - Dog brugte jeg slet ikke hullet til turbo retur alligevel. Jeg gjorde så det at jeg brugte det til krumtaps udluftning i stedet. Dvs. Jeg lavede en oilcatch tank og returen fra denne skulle så gå ned til mit fine retur hul i bundkaret via ret snørklet slange. Det virkede bestemt IKKE ret godt. Krumtappen var i stand til, at smide olie op i min catch tank. Til at starte med troede jeg i øvrigt også, at motoren var dårlig fordi den pustede sådan i olie catch tanken (Under kompresion)... Igen bare et resultat af krumtappens arbejde op mod hullet i bundkaret.

Hvilken indflydelse det har på olien i turboen er jeg ikke sikker på, men nu er det da nævnt. Efterfølgende har jeg altid lavet en afskærmning for hullet til returen. Det ser man faktisk også fabrikker gør forskellige steder i motore.

V/h Chr


Mon ikke den der 10 graders hælning sørgere for at der ikke kommer det store tryk der inde, hvis nu krumtappen smider olien den vej? Den giver vel en lille smule mere flow på olien?

Og Kws, der kommer først tryk i flydene væsker hvis det møder en modstand, hvilken den helst ikke skulle gøre :)

: 12 jul 2006, 23:31
af Kws
så har den været startet op. og det vidste sig at det blev en røg spreder. :D den smider olie over i udstødnings huset. kan se det ved at der drypper olie ud af turboen... :S

så i morgen prøver jeg at rive studsen af til retur og lader olie løbe ned i en balje. for at se om det stopper der røg og olie lugt.

hvis det gør det er olie returen ikke god nok jo.. men jeg mistænker nu mere turboen til at være defekt. det er en ny renoveret turbolader.

bare det da jeg havde tape for returen og der løb olie ned i turboen. kom der nemlig olie ud i udstødningen. :(

: 13 jul 2006, 11:42
af Kws
min olie retur stod fyldt helt op med olie. der hvor jeg havde sat oliestanden til var åbenbart ikke det rigtige sted. så olien står ca 2 cm fra bundkarets top..

så jeg må prøve med en 12v pumpe. det er noget møg med hvis det virker er det jo den eneste udvej.

: 13 jul 2006, 18:49
af klyfax
Da turbo og bundkar begge sidder direkte på motoren, burde det så ikke være muligt at "udvide" bundkaret så retur olien løber direkte ned i bundkaret? Var bare en tankegang, men kan det ikke virke?

: 13 jul 2006, 20:20
af Kws
det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.


selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.


det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.

: 13 jul 2006, 20:27
af klyfax
Kws skrev:det viser sig at være turboen som er defekt.. selvom det er en ny renoveret en.. selvom jeg lader olien løbe lodret ned. i en catch beholder og har pumpen på den til at suge det op i bundkaret igen. så kommer der stadigvæk olie ud af turboen.


selve studsen på returløbet. på turboen skal den sidde lodret ned ? min sidder lidt skrå i det jeg ikke kan dreje turboen længere end det.


det burde vel ikke have noget at sige?? olien løber fint igennem.


Det betyder sku ikke noget.

Hvem har renoveret din snegl?

: 13 jul 2006, 20:32
af Kws
det har Scanturbo.

kan jeg selv rive turboen fra hinanden? og efter spænde den?

: 13 jul 2006, 20:40
af klyfax
Kws skrev:det har Scanturbo.

kan jeg selv rive turboen fra hinanden? og efter spænde den?


Hvis det er Scanturbo, så plejer de sku at sige HOV! og lave det igen... Så prøv lige at snakke med dem om det...

Men man skal ikke selv begynde med at selv-renovere sin turbo. Så snart du skiller den af, er den i ubalance, også skal den af balancers...