Side 3 af 3
Rst
: 26 apr 2006, 14:40
af Jimmy P
Jeg har kørt cirka 3000 - 3500 km siden jeg fik motoren i. Men 1000 kr for 4 tændrør, damn det er dyrt! Jeg kigger lige efter nogle standard rør!
Svan: Kan du se hvad det er jeg er ved at forbinde på den første billede? Ledningen hang nemlig bare løst i motorrummet!
: 26 apr 2006, 16:40
af Shelby 500
ligner (ER) ledningen til amal ventilen, der skulle sidde under luftfilteret på gearkassen....
prøv evt NGK BCR8ES tændrør - de skulle være ok
eller originale escort cossi rør, men de koster lidt mere
hvis du finder et sted der sælge de C59 rør, lad det lige vide

Rst
: 26 apr 2006, 17:25
af Jimmy P
Shelby: Jeg går igang med at søge! Men prøver lige nogle standard rør!
Amal ventilen? Du taler sort til mig.
Hvad gør denne ventil?
Hmm.... kan ikke få motoren til at gå 100% ordentligt! Hvis jeg f.eks ligger og cruiser med 2500 omdr så hakker den lidt i det. Kan heller ikke få den til at gå ordentlig i tomgang. Den holder tomgangen fint, men det lyder som om at den springer en cylinder over en gang imellem!
Nå ja, og så tændingsbanker den lige så snart jeg nærmer mig 0.6 bar

: 26 apr 2006, 22:37
af RSV
Hej Jimmy
Den ledning du er ved at sætte på, er hvad jeg kan se den der går til frekvensventilen som ikke er monteret på din motor, dvs den ventil der styrer ladetryk på en original RST.
Du kan ikke regne med de mærker der er på top og strømfordeler, du skal huske at fordeleren er en original RST fordeler, og resten er fra en XR3I dvs de mærker er ikke parret fra fabrikken.
Din tændingsbanken skal du nok søge i at bilen har stået stille vinteren over, og derved er din benzin blevet "gammel" dvs. at oktan tallet nok ikke er hvad du tankede.
Mvh Robert