tinasmartin skrev:ved ikke hvor beyer har sine kilder henne men en zetec holder til ca. 300hk standart HELT standart bund 1 bar uden de-komp.
det eneste der skal være styr på som alle andre motorer er benzin...
ja møffe en zetec har 10:1 i komp.
og sjovt der er mange englændere der hyller hvis man siger tryk på standart plast manifold... besynderligt at Noble bruger plastmanifolder på deres mondeo V6 turbo-motorer (352hk)...
kilde er en god ven som har kørt på standart 2L motor med tryk i knap 2 år. og kun med MF-II som tilskud limet fast på plastik-manifoldet... knaldet 2 stempler på grund af mangel på benzin men det er der jo råd for... og der blev kørt 1.2 bar overboost på det setup med ca. 260-270hk det eneste det kneb med var upratet kobling den holdte 6 måneder og gled derefter som en anden slyngkobling...
men anders du skal jo bygge hus og meget andet så hvorfor ikke bare finde en anden RST motor der virker og læg den i...
tak martin. jeg mente det nok.. også med at zetecen kan holde..
ellers så få fingerne i en CVH fra en nyere model escort feks en MK 5. den har standart edis. og så bare over med rst stumperne og MS på.. så kan du sikkert nare flere hk ud af den med samme ladetryk.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
øhh forstår jeg ret i at mondeoen kørte med standart comp. og 1bar .. lyder vildt, men spændene hehe.. ved du hvad han gjorte for at få tænding til at passe da han kun brugte mf2? sugede eller trykkede han gennem LMM?
med venlig hilsen en nysgærrig Jesper snart med fiesta 1,8 zetec
dalle skrev:øhh forstår jeg ret i at mondeoen kørte med standart comp. og 1bar .. lyder vildt, men spændene hehe.. ved du hvad han gjorte for at få tænding til at passe da han kun brugte mf2? sugede eller trykkede han gennem LMM?
med venlig hilsen en nysgærrig Jesper snart med fiesta 1,8 zetec
helt standart motor og med 2 toppakninger ca 1bar ja men ikke FM-II men SMT6 det var mig der var forkert på den tidligere...
4 ekstra dysser limet i orginalt plast-manifold...
T3 trim 60 og en ladeluftkøler fra en diesel ting det duede...
og efter han har kørt med 2 pakninger uden mellemlægs plade siger han at den SAGTENS vil kunne køre ligesådan med alm. motor setup
og han sugede igennem LMM men dengik vist også til sidst
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
hmm det lyder ganske fornuftigt hvis den skulle være så villig at lade på.. kender ikk noget til SMT6, kunne den styrede tænding så den stillede tilbage når der kom tryk på eller ved du hvordan han klarede det? .. hehe jeg er sgu pisse nysgærrig havde tænkt på Rst manifold modificeret på zetec top t3 eller t27 mener at stamme fra 940 volvo .. org komp. og 0,4 bar 4wd sierra cos ladeluftkøler .. men så skal der jo bruges noget til at styrer det ekstra benz samt tænding
det er så de ting jeg heller ikke kender så godt (motorstyring/tilskuds systemer) men ja jeg mener SMT6 den kan justere både tilskud og en smule tænding men det er der nok nogen der kan be- eller af-kræfte...
men han siger at hvis det skulle være ordenligt så skal der anden styring på for det blev aldrigt 120% kørbart med SMT6...
(har både Zetec udstødnings flange og RST manifold hvis du skulle mangle en af disse)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
ihh det r en skam vi ikk kan få ham på banen så vi kan hører hvad han gjorte med tænding osv.. men ja det bliver nok ikk optimalt før der bliver monteret en "rigtig" motorstyring .. hmm har bare ikk mod på at skulle sætte mig ind ms eller lign
SMT6éren kan styre tilskudsdyser, LMM signal og tændig på ené gang....
Med fare for at gentage, hvad martin allerede har fortalt, så i mit tilfælde havde jeg 4 tilskudsdyser i den originale indsugningsmanifold. Disse var kun aktive ved overtryk og sørgede for at ekstra benzin...
LMM signalet sløjfede jeg igennem SMT6 for at kunne begrænse spændingen fra LMM. Efter mine erfaring kan EEC-IV styringen ikke håndtere mere 4,8v fra LMM. Går den over det, logger den en fejl og går i nødprogram. Derfor lavede jeg en begrænsning i SMT på 4,7v i SMT. Så hvad den skulle bruge af benzin ved belastinger større end de 4,7v gav tilskudsdyserne...
Tændingen kan styres 2 tænder på krumtapføleren med SMT6.. Det er ikke alverden, men jeg har stortset aldrig brugt... Som ren sikkerhed, i min undre over, at jeg aldrig stødte på tændingsbanken, så gav jeg den lidt mildere tænding 0,8 bar og opefter... men det var i rent blinde...
Jeg ærgere mig over at jeg ikke fik det kørt ind proff... Men jeg eksperimenteret istedetfor....