xillur skrev:Her lidt erfaringer fra en der arbejder som elektronikudvikler til daglig:
SMD er generelt mere mekanisk stabilt i hårde industrielle miljøer med store temp udsving og vibrationer. Hvis i har problemer med at tro det, så ring til DELTA og snak med deres HALT afd. Der har jeg fået testet produkter med op til 55g rms, +/-100gr C med en gradient på 25gr C pr min.
Diskussionen om hvem der har stjålet fra hvem, mener jeg er helt forfejlet MS er opensource, så alle har ret til at lade sig inspirere endda kopiere!
MS ligner andre motorstyringer, VEMS ligner MS... tjaaah HVOR forskelligt tror I man kan lave 2 print med næsten samme funktionalitet?
Jeg siger ikke at SMD ikke er bedre... Jeg siger bare at den måde vi andre laver MS bokse på holder fint selv om det modsatte netop er blevet påstået i denne tråd.
Det med at lade sig inspirer... Jeg ved ikke om man har RET til lige frem at KOPIERE et produkt dirkete og så gå ud på markedet og tjene penge på det. Det vil jeg nok tillade mig at stille spørgsmåls tegn ved, men jeg er heller ingen jura expert - Overhovedet!!! Men for mig at se er Vems boksen overhovedet ikke kopieret... Derfor bruger jeg også ordet "inspireret". Og som du siger... Den måde MS er grebet an på giver jo god mening / en fornuftig løsning, og hvor mange måder kan det nu også gribes an på, hvis målet har været nogen nunde det samme? Så at lade sig inspirer af et andet produkt - Hvorfor er det så slemt?
V/h Christian