Side 3 af 3
: 17 feb 2006, 12:42
af Wildert
Anonymous skrev:Det er ikke prisen jeg spørger om jeg spørger bare om hvordan man får gang i autotuning hvis jeg skal læse mig frem til det skal jeg måske læse i 200 timer på forskellige forums hvad en måske kan fortælle på 10 minutter. Der findes flere versioner af mstweak på nettet hvad virker bedst? Antispin lag tænding osv interesserer mig ikke da det er en ekstra udgift der ikke er nødvendigt på en v8 og bare gør at endnu en sæson går med fejlfinding. Der var en svensk ingeniør i power magazine med en chevelle der brugte auto tuning med wideband og sagde det virkede.
MsTweak og det meget eftertragtede men overhypede "autotuning" er mig bekendt to forskellige ting.
Har du læst det jeg har skrevet tidligere i tråden om et AFR-target map og problemerne ved alene at forlade sig på det?
MsTweak (som jeg ikke har gode erfaringer med) fungerer ved at man fodrer logfiler ind i programmet sammen med VE-tabellen, og så kan den spytte et forslag til en forbedret VE-tabel ud. I teorien ok - men i praksis ikke specielt skønt hvis du spørger mig. Man kommer mindst lige så langt ved at være en der kører maskinen, og en der holder øje med blanding og hiver tabellen op og ned efter behov. Det kan gøres på en aften uden de store problemer. VE-tabellen er og bliver noget nær det simpleste at rode med ved MS. Det svære ligger i koldstartstilskud, accelerationstilskud og en masse af de andre ting "udenom" - men der hjælper kun erfaring og forsøg.
: 17 feb 2006, 12:49
af xillur
mstweak er vist efterhånden ret gammelt og ikke anvendeligt til andet end at finde en lambda værdi i hele tabellen... ret mig hvis jeg tager fejl, har aldrig giddet rode med det.
vexme er et ekstern program der kan "autotune". Du skal stadig selv have grovtunet, men derefter kan vexme være supergo´ til at rette blandingen ind, specielt steder du ikke bevæger dig så meget i til daglig.
har desværre ikke noget link til det, men Morten VJ har vist linket til det i en tidligere tråd.
Jeg har slet ikke eksperimenteret med autotune funktionaliteten i Megatune, så den kan jeg ikke udtale mig om.
: 17 feb 2006, 13:42
af Gæst
Tak så sparede jeg tid med noget der ikke virker ordentligt.
: 17 feb 2006, 14:12
af HenrikGM
Anonymous skrev:Det er ikke prisen jeg spørger om jeg spørger bare om hvordan man får gang i autotuning hvis jeg skal læse mig frem til det skal jeg måske læse i 200 timer på forskellige forums hvad en måske kan fortælle på 10 minutter. Der findes flere versioner af mstweak på nettet hvad virker bedst? Antispin lag tænding osv interesserer mig ikke da det er en ekstra udgift der ikke er nødvendigt på en v8 og bare gør at endnu en sæson går med fejlfinding. Der var en svensk ingeniør i power magazine med en chevelle der brugte auto tuning med wideband og sagde det virkede.
Hvis jeg nu fortæller dig at du har motoren kørt ind en halv snes gange inden du er fortrolig med diverse "auto" funktioner, vil du så lytte til hvad jeg fortæller dig?
Som jeg læser dit indlæg, så er du bare interesseret i at få VE kørt ind, og det kan gøres på en kort eftermiddag, forudsat bilen ikke er helt vild.
Hvis man sætter ting lidt i perspektiv, så kunne man have kørt din bil ind på den tid det har taget dig at undersøge om du kunne få "autotune" til at gøre det automatisk. Få en makker til at køre bilen, og hop ind ved siden af med en laptop på skødet, så er du 95% færdig kl. 18.00 i aften. Alternativet er at slås med en ukendt autotune funktion, eller få nogen til at hjælpe dig der har erfaring med MS.
Jeg tror du får svært ved at finde nogen der kan forklare dig alt om autotuning på 10minutter.
: 17 feb 2006, 16:27
af Gæst
Nu kommer den ikke ud at køre før til sommer og kun i tørvejr da alt nedenunder bilen er malet. Jeg er ved at bygge et manifold med 8 opel spjæld det bliver nok ikke lige til at tune på en eftermiddag. Iøvrigt har jeg ikke lige lyst til at andre skal køre min bil da den har 700 nm +.
[/img]
: 23 feb 2006, 23:12
af Damborg
Anonymous skrev:Nu kommer den ikke ud at køre før til sommer og kun i tørvejr da alt nedenunder bilen er malet. Jeg er ved at bygge et manifold med 8 opel spjæld det bliver nok ikke lige til at tune på en eftermiddag. Iøvrigt har jeg ikke lige lyst til at andre skal køre min bil da den har 700 nm +.
[/img]
Nu skal din bil jo ikke ud og køres i smadder for at blive trimmet ind..
Kræver MEGET delgas.. og nogle fuldgas..
Nu ved jeg ikke hvor godt du selv hånterer 700nm..
Men så meget som du ikke vil låne din bil ud til en trimmer..
Lige så lidt vil jeg have lyst til at sidde og trimme med dig bag rattet..
Så det er nok noget du skal finde ud af når du har fundet din "værdige" trimmer..!!
