Anonymous skrev:Det er ikke prisen jeg spørger om jeg spørger bare om hvordan man får gang i autotuning hvis jeg skal læse mig frem til det skal jeg måske læse i 200 timer på forskellige forums hvad en måske kan fortælle på 10 minutter. Der findes flere versioner af mstweak på nettet hvad virker bedst? Antispin lag tænding osv interesserer mig ikke da det er en ekstra udgift der ikke er nødvendigt på en v8 og bare gør at endnu en sæson går med fejlfinding. Der var en svensk ingeniør i power magazine med en chevelle der brugte auto tuning med wideband og sagde det virkede.
MsTweak og det meget eftertragtede men overhypede "autotuning" er mig bekendt to forskellige ting.
Har du læst det jeg har skrevet tidligere i tråden om et AFR-target map og problemerne ved alene at forlade sig på det?
MsTweak (som jeg ikke har gode erfaringer med) fungerer ved at man fodrer logfiler ind i programmet sammen med VE-tabellen, og så kan den spytte et forslag til en forbedret VE-tabel ud. I teorien ok - men i praksis ikke specielt skønt hvis du spørger mig. Man kommer mindst lige så langt ved at være en der kører maskinen, og en der holder øje med blanding og hiver tabellen op og ned efter behov. Det kan gøres på en aften uden de store problemer. VE-tabellen er og bliver noget nær det simpleste at rode med ved MS. Det svære ligger i koldstartstilskud, accelerationstilskud og en masse af de andre ting "udenom" - men der hjælper kun erfaring og forsøg.