Side 3 af 3
re
: 01 jun 2005, 00:16
af JensGT500
indgangsfølere??
kl. 15 får 12v når der kommer tænding på
og kl. 1 har fint stel
Nu sidder der jo mange gange en formodstand på siden af sådan en bandit, men på min sidder der 2 små "bokse" ???
Re: re
: 01 jun 2005, 07:19
af Transitfar
JensGT500 skrev:indgangsfølere??

?
Indgangsfølere til modulet.
Ikke når motoren er igang
Prøv at sætte en polsøger på med maskinen i tomgang, den skulle gerne "pulsere".
re
: 01 jun 2005, 18:54
af JensGT500
Fejl fundet
ØD-giveren skal have en modstand på cirkus 300/ohm, når den blev varm så lå den på 800-900/ohm

Åbenbart nok til at den flejner helt ud

Nå ny på og vupti!
Har kørt flere timer nu og det spiller bare igen

: 06 jun 2005, 11:54
af jens__m
ØD føler.. Bare sådan af nysgerrrighed hvad er det så for en dims, og hvor sidder den på en Sierra Dohc??
Min kan nemlig godt være lidt utidig, og svinge lidt efter den har fået "GAS" som sådan en vogn nu skal have
re
: 06 jun 2005, 16:13
af JensGT500
Hej Jens
Det er det man også kalder en krumtap-positions-føler/giver, ØD = Øverste Dødpunkt i takten
Den sidder under din starter/oliefilter, en lille sort bandit skruet fast med en enkel Torx30.
Tror nu ikke at det er den der driller dig, da der så vil være voldsomme problemer med at få bilen til bare at køre nogenlunde.
Det er lidt sådan en virker/ eller virker ikke
OBS! Husk hvis du selv skifter olie at tage stikket af føleren og rense det helt rent. Det er nemligt så usmart at olien løber DIREKTE ned i stikket når det bliver tappet af

: 06 jun 2005, 17:09
af jens__m
Det har du nok ret i så.
Jeg gad godt vide hvad der så er i vejen med den sure kumme. Når jeg giver gas, hugger den periodisk en gang, og så går den højt i tomgang bagefter. (ca. 12-1500 omdr.)
Jeg har fornylig skiftet MAP modulet da den gik ringe i tomgang. Tændrør, kabler og fordelerdæksel + rotor er skiftet fornylig.
Ved du forøvrigt hvad temperatur føleren til køleblæserne skal åben ved. Når jeg kortslutter stikket, kan jeg få begge blæsere til at køre. Synes bare ikke de starter selvom den er hammer varm.
re
: 06 jun 2005, 17:41
af JensGT500
Du har skiftet gasspjældspotentiometeret en gang tidligere ikke??
Et defekt potmeter vil kunne gøre at den "nøkker" eller tøver et kort øjeblik.
Den efterfølgene høje tomgang kunne skyldes en hængene tomgangsventil, men mener også at kunne huske at du også har skiftet den?
Kølerblæsere= glem det! :o De lever lidt deres eget liv på en dohc'er!
Så længe den ikke bliver for varm så lad være med at arbejde i det

Re: re
: 06 jun 2005, 18:37
af Transitfar
JensGT500 skrev:Kølerblæsere= glem det! :o De lever lidt deres eget liv på en dohc'er!
Så længe den ikke bliver for varm så lad være med at arbejde i det

Yep - Men det er en god ide at kontrollere deres funktion ved at kortslutte føleren.
Og man KAN få den ene til at starte, hvis man lader motoren køre længe nok.
: 06 jun 2005, 18:41
af møffe