Side 3 af 7

: 02 jun 2005, 11:16
af mh
og endnu engang selvtak for en lang aften :lol:

+ veludført arbejde

: 07 jun 2005, 11:56
af Yugo Turbo
så har bilen kørt sin første tur... det var rart men det fik en lidt for brat afslutning da den skød en olieslange til oliekøleren af... har 7 bars olietryk, så mon ikke det har lidt at gøre med problemet. får lavet en stålarmeret teflonslange med pressede fittings idag, så jeg kan nå at få kørt nogle kilometer...

venlig hilsen Lasse

: 07 jun 2005, 12:24
af Havneren
7 bar... Det var da lidt vildt. Virker din regulerings ventil ikke eller har du bygget et andet olietryk system på?

: 07 jun 2005, 12:28
af Yugo Turbo
oliepumpen er helt ny, men den olie jeg startede motoren op på er den billigste 15/40 jeg ku finde, for skifter filter og olie til en god 10/60 når jeg har kørt ca 500 km. og da 15/40 er ret tyk og den ikke rigtig nåede at blive varm så vil jeg mene at det nok bærer noget af skylden til det høje tryk. det burde helst være ca 5 bar når den rigtige olie kommer på og den så bliver driftsvarm...

: 07 jun 2005, 12:31
af Havneren
Nå ok... De 5 bar er max trykket ikke? Var med ude og køre med HenrikGM en dag. I følge hans instrument i bilen laver den ca 5 bar i tomgang :shock: :shock: :shock: . Det er VILDT!!!

Noget mineralsk billig olie skulle være det bedste at køre en motor til med. Altså bare de første 300 - 500km. Nøjagtig som du netop gør.

: 07 jun 2005, 15:36
af Gæst
så er det vel sådan noget man bruger i FORMEL 1? sådan en motor når bare sjældent at blive kørt til...

: 07 jun 2005, 15:57
af Yugo Turbo
du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!

: 07 jun 2005, 20:56
af Brochen
Hehe er sådan en motor som den her

http://www.redline.lt/articles/750hplancia.htm ?

: 07 jun 2005, 23:59
af Havneren
Yugo Turbo skrev:du vil altså mene at man IKKE kører en F1 motor hvor bare plejlstænger og stempler (brugt, og bare som souvenier) koster 250.000? det tror jeg ikke du skal satse dine spare penge på. dog kører de ikke 1000 km i bilen, men de kører motoren til i en prøvebænk. iøvrigt starter de motoren op ved at hælde varm olie på og inden har de varmet blokken op ved at cirkulere varmt vand gennem bloken. ved det ikke men er MEGET sikker på at den olie de bruger i de motorer er MEGET specielt, og ikke til at betale med almindelige menneske penge!


Du skal ikke tage dig af Søren, Lasse!

Det der altid står neders i dine indløg "tryk på". Er det olien du mener??? (ku ik la vær :wink: )

Jeg har jo liger erfahret at du har købt en upgrade pumpe af en art og sadt på. Var der ikke noget data på den???

: 08 jun 2005, 00:21
af Transitfar
Hmm, er der hydrauliske løftere i din motor, Lasse???
Det er ikke altid, at hydrauliske løftere er helt ligeglade med øget olietryk.