Side 3 af 3
: 20 feb 2005, 21:25
af grydesvamp
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
: 20 feb 2005, 21:26
af grydesvamp
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
: 20 feb 2005, 21:26
af grydesvamp
hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
: 21 feb 2005, 13:55
af Gæst
grydesvamp skrev:hmm kan en justerbar dumpventil ikke bruges? den behøver da ikke vacum men kun tryk!? mener jeg har et billede hvor der sider en dump på et trykrør så må da gå ud fra den åbner ved overtryk, det samme må en rigitg bov vel gøre hvis der bare er tryk nok,? ret mig hvis jeg tager fejl
Kender ikke så meget til de forskellige bov typer, men kunne være nice hvis der var nogle andre herinde der ved om det kan lade sig gøre ?

: 21 feb 2005, 18:13
af Carsten 205 GTI 1,9 T
En justerbar bruger også vacuum, ligesom en alm. stempel eller membran ventil.. Man kan bare regulere hvor meget vacuum der skal til før den åbner - Egentligt beregnet til biler med mekanisk luftmængdemåler..
: 21 feb 2005, 22:56
af grydesvamp
en alm bov kan saktens bruges hvis han som sagt tager vacum fra en slange, ellers synes jeg at have set somwhere at man kan få en hvor der ikke er vacum på men kun tryk og så en juster skrue ? ret mig hvis jeg tager fejl..
: 22 feb 2005, 21:51
af Pappa the Kid
Nu ved jeg ikke noget om man kan få en til tryk!?(tror det ikke)
Men ville det ikke virke lidt forkert???
Så skulle den side foran spjællet ikke!? Så når der kommer overtyk der
(alså spjælet lukker) Så lufter den ud? men så er det jo et stort tryk der
skal til ikke for man lader jo normalt et sted mellem 0,6-1,5 bar!
og så når den er under det tryk igen vil den lukke uden at ha luftet helt ud!
Men er moske godt til race men vil moske bar ligeplusse lige lade med
2,0 bar eller mere lige det man trader på speederen igen ikke!?
eller er der bare en ting mere jeg ikke lige kan forstå
