Tændingsbanken ved sejtræk og trykladning

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Indmaden i 85-89 er støbt.

Alle andre har sænksmedet indmad.

Jeg ligger ihvertfald inde med et sæt plejlstænger(min nulkroner budgetmotor) der sammen med krumptappen er _støbt_

I min gamle B21ET er alt sænksmedet.

Nope, du fanger ikke en uens tyk cylindervæg v. ovalitet.

Ultralyd ser det med det samme.

Jeg har aldrigt selv målt det, men UNITEK påstår han har set off-centre cylindre der har været mere end 4mm "off". Det gør cylinderen knokkeltyk i den ene side, og ganske tynd i den anden. Nu er det heldigvist ikke så mange motorer der er SÅ skæve, men måske værd at tjekke før man puster dollar efter dollar i blokken.

De nye(efter 96) blokke skulle være langt mere præcist støbte.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#22 Indlæg af Morten VJ »

Ja krumtappen er støbt, men plejlstængerne er sænksmedet.
Her er et billede af en bukket og smedet plejlstang fra en b230.
http://www.pbase.com/kdh51/image/31467406

Og hvis den brede linie på langs plejlstangen kan være en støbegrat.
så har jeg mistet alt for den svenske stålproduktion.
Ps mine så lige såddan ud ikke bukkede, men med en bred samling inden jeg polerede, og vægtjusterede dem.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#23 Indlæg af HenrikGM »

Den er ganske rigtigt ikke støbt.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde dem jeg har, så vil du se at de er væsentligt tyndere end den du der har vist, og hvis jeg da ikke er blevet helt forkalket, så også med en meget tynd langsgående "samling".
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#24 Indlæg af Morten VJ »

Det ser jeg frem til.
Kun for at få ret :wink:
Det eneste jeg kan referere til er mine egne tynde plejlstænger fra en 1985 B230 A blok og de var 100 % smedede.
Men nu kan jeg jo ikke lige lave et hul i blokken, og tage et fotografi, hvilket ikke ville hjælpe da linien er meget udvisket grundet bearbejdning.
ultralyds test af cylindervægge, dt lyder fornuftigt, meg hvem kan lave det i Dk, kan alle cylinderværksteder det?
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#25 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:Det ser jeg frem til.
Kun for at få ret :wink:
Det eneste jeg kan referere til er mine egne tynde plejlstænger fra en 1985 B230 A blok og de var 100 % smedede.
Men nu kan jeg jo ikke lige lave et hul i blokken, og tage et fotografi, hvilket ikke ville hjælpe da linien er meget udvisket grundet bearbejdning.
ultralyds test af cylindervægge, dt lyder fornuftigt, meg hvem kan lave det i Dk, kan alle cylinderværksteder det?


Ja, du er jo vældigt skråsikker, så jeg er nød til at tage mig sammen og få ryddet op i dyngen.

Ikke så godt; Når du er så skråsikker, så plejer du jo at have ret. :?

Indtil det hele blev solgt på auktion til spotpriser har en lille lokal mekaniker kunnet gøre det her i Herning. Ved ikke hvem der har de muligheder ellers.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#26 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:Den er ganske rigtigt ikke støbt.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde dem jeg har, så vil du se at de er væsentligt tyndere end den du der har vist, og hvis jeg da ikke er blevet helt forkalket, så også med en meget tynd langsgående "samling".

Her er et billede af den tynde og den tykke plejlstang, Begge er smedet såvidt jeg kan se.
http://www.pbase.com/stealthfti/image/23732219


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#27 Indlæg af HenrikGM »

Jeg bøjer mig i støvet. :oops:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar