Side 3 af 3
: 23 feb 2005, 17:05
af lqs
vis mig lige den turbolader der er 85% effektiv..... 75% er godt... 85%??? MVH. søren PS. der er en (god) grund til at det hedder en forbrændingsmotor.... og at der står drivmiddel/brændstof på reg. papirer!
: 23 feb 2005, 20:45
af Transitfar
Hvordan definerer man egentlig effektiviteten på en turbolader?
Re: El kompressor
: 23 feb 2005, 21:44
af ford p7 biturbo
På en 50mc skibsmotor sidder der 2 stk 54kw elmotorer der laver ladetryk så den kan starte, det må være tæt på en elturbo.
For dem der ikke ved det er stemplet 50cm i diameter, derfra navnet 50mc og motoren er en totakt. Slaglængden er ca 2,5m og der er fra 5 til 8 cylindrer på den. Den kører med et ladetryk på 3bar.
Møllen er så stor at man sagtens kan ligge i usdtødningsrøret men man kan ikke vride møllen rundt, har prøvet og mine 90kg var for lidt
Omdr. området går fra 11 til 120, den bruger 2dl diesel pr stempelslag ved fuld skrue.
Når der skal bakkes vender man bare omdregningerne og starter den baglæns.
Re: El kompressor
: 23 feb 2005, 22:32
af mh
Ford P7 Biturbo skrev:Når der skal bakkes vender man bare omdregningerne og starter den baglæns.
meget nem løsning

: 24 feb 2005, 02:19
af lqs
det samme brugte man i bilens barndom... bla FORD A måske også P7?? ang turboladerens virkningsgrad tænkte jeg på kompressorsidens ditto... den er meget sjældent over 75%... MVH. søren
: 27 feb 2005, 19:24
af RSV
: 27 feb 2005, 20:27
af ford p7 biturbo
Det er da en fan til en modelflyver
: 27 feb 2005, 22:18
af Nolan
'
<humor>
WOW !!!!
1psi ? - Det vil give mig........ hele........ 7 heste........ altså hvis verden var ideel.
For kun $299.00
</humor>
Det er ikke mere, end man kunne få ud af at rive et restriktivt insugningssystem af enhver motor.
/Nolan
: 27 feb 2005, 23:17
af s@g
Det link har været vist for nogen tid siden, sidst der blev diskuteret el-komperssor. Hva med den her karl
http://www.kamann-autosport.com/IMAGES1/bbackgb.jpg
Kan ses under motor-tuning på:
http://www.kamann-autosport.com
: 28 feb 2005, 01:37
af Nolan
Fra Kamann-siden:
...came to the result, that both cars have the same power, without the car with the 1,4 cc engine using more fuel than normal. this means the same power as the 1,6 cc but 10 percent less fuel.
- Lowering fuel consumption Apr. 10%
- 12 V / 12 Watt
Yeah, right !
/Nolan