Side 3 af 4
: 06 feb 2005, 22:37
af Yugo Turbo
jamen så fik vi jo en slags definition på forbrænding / eksplotion... og nu kalder vi det en forbrænding så

: 09 feb 2005, 11:03
af grydesvamp
hvad angår oktan tal mener jeg engang jeg hørte en klog mand snakke med en lille dreng (som hvis nok var mig) om oktan booster..
han sagde noget om at jo højere oktan jo lavere forbrændings temperatur kan ikke huske regne stykket og verdierne men kan da godt se logikken i at højere oktan nedsænker forbrændings temp og på den måde ungår tændingsbanken /eksplotioner...
hvad angår de tal transitfar nævnte ved forbrænding og eksplotion kan jeg kun gi ham ret, (surfede lige lidt i mit old school internet) (leksikon)..
: 09 feb 2005, 18:40
af Transitfar
http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin.aspx
En tegning siger mere end ord...

.
Her er en lille griner, når I har læst linket ovenover:
http://www.komfort.dk/film/funnycats.wmv
: 09 feb 2005, 19:53
af Dennis
lav venligst jeres EGEN TRÅD........ istedet for at blive ved med at ødelægge denne tråd.
: 09 feb 2005, 20:20
af K-FINN
Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
: 09 feb 2005, 21:35
af hYe
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
Hvor meget er det lettet..?
Lyder interressant...
: 09 feb 2005, 21:41
af nmb1022
Det kan godt være at din tomgang ikke har ændret sig Finn, men det gjorde min i hvertfald. Ikke når den står i tomgang, men når den skal finde tomgang ved speederslip
: 10 feb 2005, 05:39
af lqs
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
vil det sige at din bil ikke kan koble ud/fri ved gearskift? MVH. søren
: 10 feb 2005, 07:05
af havnerenn
Noget man bør overveje når man letter et svinghjul er at hver gang man fordobler omdrejningerne vil man FIRE doble de krafter der forsøger at flå svinghjulet fra hinanden (centrifugal). Det er ikke helt ufarligt...
v/h christian
: 10 feb 2005, 07:51
af Shelby 500
jah, man skal sq passe på .... en afbalancering, det har ingen effekt, kun mod roligere motor - og hvis der skal drejes af ville jeg nok undersøge hvor på svinghjulet det skal gøres, det er store kræfter der skal igennem det..

- ellers køber man vel et der er lavet til race???:D
L