Side 3 af 12
: 29 jan 2005, 21:48
af HenrikGM
En original volvo 240Turbo koldstartsdyse sætter sig på mindre end 20minutter med et sprøjt/sekund,3bar.
Been there, done that.
Der er kun EEN løsning på det problem: Rustfri dyse, eller methanol rated dyse.
Jeg har fået fortalt at visse nyere toyotadyser skulle være rustfri, men om dette gså gælder selve ventilkeglen (det er jo vigtigt!) aner jeg ikke. no hands on....
: 02 feb 2005, 08:39
af Morten VJ
Så er det jo tilbage til at lede igen, da den billige løsning ikke vil virke.
Det jeg er efter er en billig elektrisk ventil, der kan tåle at køre med samme hastighed som indsprøjtningsdyserne.
Tilbage til MS.
Software/firmware opgraderingerne, kommer i perioder for mit vedkommende.
Jeg vælger en udgave og kører í en periode med det.
Men der sker jo rigtigt meget lige pt.
Både med ekstracoden, og med Megatune.
Det er en uhyggelig hurtig udvikling der er sket i de 13 måneder jeg har kørt med MS.
Fra en simpel benzinstyring med tænding i et andet program.
Til en komplet motorstyring, der næsten kan køre alle typer motorer, og styret af et program.
Kører selv med 21x7 coden og mt 225b395.
Og selvom det er alfa, og beta udgaver så virker de uden de store problemer.
MVH
Morten
: 02 feb 2005, 14:10
af HenrikGM
Morten VJ skrev:Det er en uhyggelig hurtig udvikling der er sket i de 13 måneder jeg har kørt med MS.
Fra en simpel benzinstyring med tænding i et andet program.
Til en komplet motorstyring, der næsten kan køre alle typer motorer, og styret af et program.
Kører selv med 21x7 coden og mt 225b395.
Og selvom det er alfa, og beta udgaver så virker de uden de store problemer.
MVH
Morten
Ja, man må sige MS er vokset fra helt oprindeligt et meget simpelt anlæg kun til indsprøjtning, til et næsten fuldt udvokset motorstyringssystem med et hav af features. Jeg har oplevet en helt stribe gange at jeg roder med een code version, og får det til at fungere, og inden fyraften, så er coden blev endnu en tand smartere. Udvikling i det her gear er en hurtig affære.
: 13 feb 2005, 11:48
af Morten VJ
Status d.d.
Jeg har på en eller anden måde fjernet trækkraften mellem 1000-1300 omd/min i min søgen efter en stabil tomgang, det er hovedsageligt tændingens skyld.
Dette opdagede jeg ved at i meget glat føre starter jeg normalt i 2 gear for at formindske hjulspind, og den er meget tæt på at gå ud hvis den får greb.
så det er tilbage til tændingstabellen og lave lidt om der.
Af andre små problemer kan nævnes motoren er meget påvirket af vejrforholdene, meget fugtig luft ingen tændingsbanken, klart vejr tændingsbanken når den ser tryk, så enten må jeg reducere trykket eller finde på andre løsninger.
Det der ligger nærmest for er vel nok vandindsprøjtning.
først kommende projekt hedder en tomgangs motor, og det næste er en tændings boks fra en SAAB AKA en Saab Di. når de har fået multi tooth coden stabil.
MVH
Morten
: 01 apr 2005, 18:10
af Morten VJ
Nu dør det satans db 37 pins stik, efter at have monteret A/C og div andre småting, hvorved jeg blev nød til at flytte lednings bundtet til ms ud igennem topedopladen.
Resultatet en knækket ledning, og et par dårlige forbindelser.
Doner stik er fundet, og man behøver slet ikke alle de pinde der er i stikket, i realiteten, når man koger det ned er der kun behov for 12 tilslutninger, de resterende 7 er der kun forde at stikket ikke kan klare ampere trækket. Jeg har et fint 21 polet stik fra en gl styreboks, så den bliver brugt som donor.
MVH
Morten
: 01 apr 2005, 20:49
af HenrikGM
Ja, de stik kunne være bedre, men du er dog den eneste jeg har hørt brokke sig så vedholdent over det. Har mistanke om at du med tiden har loddet så meget i stikket at det efterhånden er mere eller minde brændt op.
Jeg har længe søgt at ændre layoutet til et rigtigt multispadestik, ala OEM motorstyringer, men sådan et stiksæt koster i enkeltsalg så meget at det absolut ikke er aktuelt. Desværre.
Men, hvis nogen kender en leverandør af velegnede stik, med minimum 25poler, der kan fremskaffes i sæt, så sig endeligt til

: 01 apr 2005, 21:17
af Morten VJ
Jeg er faktisk på stik nr 2
Grundet mange af og på monteringer grundet fejlsøgning først i projektet.
Og dernæst div opgraderinger af hardware.
stikkene har nok været af og på monteret de første 40 gange.
Jeg ved at jeg har brokket mig fra dag 0 over stikket, og havde også fundet en anden løsning, men så var der jo problemer med spikes, og underlige tempstigninger, så det blev skrottet permanent.
At det så senere viste sig at problemet var et helt andet sted er bare sur røv
Da jeg desuden er ved at blive gammel og svagtseende så har jeg mega problemer med at finde den riktige pin, men det er kun en sidebemærkning.
Hvis jeg viste hvor man kunne købe et stik til rimelige penge så ville jeg da købe det, men det ved jeg ikke, så derfor et stik fra en gl tændings boks fra en volvo jeg netop har hugget op.
Der går vel en 4 måneder inden det bliver monteret
Men imellemtiden kan jeg jo lave en ny kasse således at der er plads til alle opgraderinger, og få givet overfladen en passende behandling.
MVH
Morten
megasquirt stik
: 02 apr 2005, 17:23
af ulrichf
Slettet da jeg kan :o
og ingen relevans har til emnet.
Morten
tastatur spasser
: 02 apr 2005, 17:28
af ulrichf
Slettet igen. pgaf han ikke kunne ramme tasterne,
Og desværre ikke har linket til det overlegne stik han omtaler, Hvilket ikke ser ud til at være fastmonteret på printet.
Morten
: 02 apr 2005, 22:38
af Mads B (dk)
hvordan skal sådan et stik se ud ? evt et billed af hvordan org stikket sidder på printet...... så kan jeg lige prøv at holde lidt øje med om der skulle dukke et egent op et sted
