Side 20 af 64

..

: 29 nov 2009, 01:48
af tp-gt42r
Essen 28/11-2009


Ravnen er hermed dags dato udnævnt som formand for kørerforeningen, med 6 stemmer imod 1 ved generalforsamlingen i aften.

Re: ..

: 29 nov 2009, 02:25
af Captain Slow
tp-gt42r skrev:Essen 28/11-2009


Ravnen er hermed dags dato udnævnt som formand for kørerforeningen, med 6 stemmer imod 1 ved generalforsamlingen i aften.
stemte han selv imod :mrgreen:

hører vi nærmere om foreningen,,altså om den er "åben"

.

: 29 nov 2009, 08:58
af tp-gt42r
han var selv meget modstridende ja

.

: 29 nov 2009, 08:58
af tp-gt42r
han var selv meget modstridende ja

: 29 nov 2009, 11:44
af lqs
netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren

: 29 nov 2009, 12:44
af luske
lqs skrev:netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren
:(

sgu trist at høre

MVH Luske

: 29 nov 2009, 13:17
af møffe
lqs skrev:netop fået at vide at JOHN 100KG OLESEN er død.
en stor mand på alle måder. R.I.P.
mine tanker går til de efterladte. søren
RIP.

: 01 dec 2009, 13:43
af Ravnen
HenrikGM skrev:Tænkt projekt:

Hvis jeg dukker op med en gammel 240 med 9" bagtøj, 2,5liters 16v turbomotor og noget Geforce gear.
Bagtøjet hænger i 4-link, men det bør ikke give en upgradering til tungere klasse, eftersom bilen ab fabrik er udstyret med 4-link. Der skal selvf. ændres på arme og stænger, samt det 9" bagtøj skal være indrettet så det passer på bilen.(beslag de rette steder, etc.)
Skærmene er(hele vejen rundt) bygget til de originale grp-A banespecs, dvs inderskærmen er anderledes, og yderskærmen i bag buer en anelse udaf. Ingen ændringer indaf(så kan den ikke synes længere). Den står på 10.5" ET-Street i bag.

Brændstofsystemet er OEM så nær som at pumpen under bunden er dubleret. Udstødningen er naturligvist vokset en del ifht std 60mm, men stadigt i OEM ophæng og føringsvej.
Fortil er fjedertårnene afstivet mod karrossen med std stænger fra 264, samt en aftermarked tårnstiver.

Bilen vil i dette setup kunne synes til brug på landevej(dog med max 220hk og 275nm(svjh) og muligvist 1" smallere dækmontering) uden fusk med lovpligtigt syn, dog skal der betales et par tusinde i afgift pga topstykket.

Hvor klasser bilen ind når den står til teknisk kontrol til DHB?

ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...

: 01 dec 2009, 14:04
af HenrikGM
Ravnen skrev:[


ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...
Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?

Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?

: 01 dec 2009, 14:23
af Ravnen
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:[


ET Street (wrinklewall ikke radial) = Outlaw
ET under 12 = Outlaw

Forstærkningen i transmissionen er lovlig (Volvo til 9") sålænge standard linksystem bibeholdes...

For at kunne svare på skærmene kræver det nok et billede, men som udgangspunkt er ændringer i denne forbindelse, som ikke er homoligeret til gadebrug (rally), dvs. kørsel med nummerplader, ikke lovlige i Street (ala. 4-link i forbindelse med Escort MkII - som udover at skulle holde de homoligerede mål også kræver at man bibeholder bladfjederene!)
Dette er foriøvrigt et at de punkter vi vil holde øje med fremover idet det indeholder nogle variationer vi ikke vil kunne forudse på nuværende tidspunkt... Det samme gælder detaljer vedr. Hod Rods, Kitcars, "Super 7", mf. biler...

Mht. til at kunne klasse sig ind i flere klasser, så er det muligt ja, men kun hvis bilen overholder reglerene for de enkelte klasser...
Ok, så jeg skal altså komme med et DOT mærket "ikke wrinklewall" dæk for at kunne køre i street, korrekt?
Gælder det så at et DOT mærket dæk der også er mærket Radial, så er den ok til Street klassen?

Med std linksystem, bibeholdes, hvad er det så vi snakker om helt konkret? Mener man std stænger, std bøsninger,std alt, etc, eller?
I min verden dækker det over at man ikke svejser karrossen om, dvs de orignale linkpunkter i karrossen skal bibeholdes, og derfra iøvrigt frit slag (bagtøjet skal jo have nogle nye ophæng da 9" jo ikke er direkte bolt-on)
Hvordan forstår reglementet det?
Med "Radial" mener jeg i dette tilfælde det MT Radial dæk som Daniel er inde på...

Forstærkninger i transmissionen, kan og vil vi ikke forholde os til, idet emnet spænder helt fra gummibøsninger til vridstålsaksler, diffenterialer og gearkasser, samt herunder kraftigere bagtøj.

Så sålænge standard mål på stænger og forankringspunkter bibeholdes og du ikke kører hurtigere end 12 sek. så er du altså velkommen til at gøre din bil's transmission stærkere - og tungere...

...og så kan vi også slippe for al det der tidskrævende sanerings halløj...