Side 20 af 22
: 28 jul 2008, 20:03
af morten jønsson
lqs skrev:morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren
men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....
: 28 jul 2008, 20:04
af morten jønsson
Hartvig skrev:Men der er vel ikke andet at gøre end at skrive et brev til den ansvarlige Politimester og gøre opmærksom på forholdet - ikke for at skade den arrangerende klub, men udelukkende for at værne om den lovlige streetrace som ansvarlige arrangører.
Hartvig
ja - så skal du sku nok blive populær....

: 28 jul 2008, 20:54
af Ravnen
Det må give stof til eftertanke, er DASU klubberene klar til det der kommer ud af DASU's fremgangsmåde overfor de ikke organiserede Streetrace arrangører med orden i sagerene og som ikke bare har tænkt sig at vende stjernen i vejret og tage stødende fra DASU, som sagt; tryk avler modtryk...
: 28 jul 2008, 22:43
af morten jønsson
Ravnen skrev: tryk avler modtryk...
jo jo - men ligefrem at true med at melde hinanden for dit eller dat - er det ikke lige i overkanten? Det er jo ikke NDCD´s skyld, at DASU opfører sig arrogant og domimerende.
: 28 jul 2008, 23:09
af Elnef
Jeg har nemmere ved at leve med at der kommer et par ekstra "mekanikere" med ind på den ene eller den anden måde end at leve med en åben vogn uden bøjle eller bur for lov at køre til et streetrace arrangement

: 28 jul 2008, 23:10
af Ravnen
morten jønsson skrev:Ravnen skrev: tryk avler modtryk...
jo jo - men ligefrem at true med at melde hinanden for dit eller dat - er det ikke lige i overkanten? Det er jo ikke NDCD´s skyld, at DASU opfører sig arrogant og domimerende.
måske ikke, men hvem har styr på hvem der gør hvad derinde i Brøndby? og når det kommer til stykket har NDCD så ikke selv en stor andel i al denne ballade?
: 29 jul 2008, 00:33
af HenrikGM
Elnef skrev:Jeg har nemmere ved at leve med at der kommer et par ekstra "mekanikere" med ind på den ene eller den anden måde end at leve med en åben vogn uden bøjle eller bur for lov at køre til et streetrace arrangement

Begge dele er jo helt i tråd med DASUs normale fremgangsmåde.
Til dato har et streetracearrangement(som i lovligt, ikke-DASU)(mig bekendt) ikke accepteret en cabriolet til 10sek.
Det har en DASU forening dog gjort, men det(de) arrangement(er) var ikke streetrace, men DRAGRACING, jvnfør definitionerne i reglement8.
Bunken af søm er ved at være stor.
: 29 jul 2008, 00:40
af HenrikGM
Hartvig skrev:Desværre er der ikke meget andet at gøre ved NAD end endnu en gang at tage ved lære - selvom det tilsyneladende heller ikke er lykkedes i år. Uden at kende detaljerne (jeg har altid opfattet dette løb som totalt tåbeligt og til kæmpe skade for den lovlige streetrace sport) tillader jeg mig at antage at NAD løbet afholdes med ansvarlig DASU klub og DASU godkendelse
Men jeg er da langt mere bekymret over det kommende NDCD løb på Thisted Flyveplads den 16-17. augsut, endnu en gang gradbøjer man DASU's reglementet. Men det værste er at man til et
lukket arrangement med dertil hørende reducerede sikkerhedskrav, tillader et ubegrænset antal
"tilskuere" forklædt som
"mekanikere. Det er bare så totalt tåbeligt at jeg ikke kan finde ord for min harme.
Sker der et uheld med tilskuerne (undskyld - de forklædte mekanikere) så vil det ramme urimeligt hårdt i forhold til de arrangører som laver lovligt streetrace under sikre og forsvarlige vilkår.
Men der er vel ikke andet at gøre end at skrive et brev til den ansvarlige Politimester og gøre opmærksom på forholdet - ikke for at skade den arrangerende klub, men udelukkende for at værne om den lovlige streetrace som ansvarlige arrangører.
Hartvig
Måske dette kan blive startskuddet til at DASU for en gangs skyld rent faktisk bliver afkrævet at overholde eget reglement?
Meget interessant situatiuon hvis brevet til politimesterforeningen får en boomerangeffekt. Glorien-nede-om-halsen scenariet er måske ikke så fjernt?
: 29 jul 2008, 07:02
af Feldthaus
morten jønsson skrev:lqs skrev:morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren
men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....
Der står jo nogle konkrete regler i regl. 8 ang. baner, disse skal overholdes. Der hvor Hirtshals "banen" har sit problem (ujævn asfalt) der er reglerne noget uklare, for det er op til ham der godkender banen at vurdere hvor stærkt det er sikkert at køre på det pågældende stykke asfalt. Men jeg vil nu også sige, at en ansvarlig løbsledelse burde selv kunne se hvad der er sikkert.
: 29 jul 2008, 09:01
af HenrikGM
Feldthaus skrev:morten jønsson skrev:lqs skrev:morten jønsson skrev:Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren
men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....
Der står jo nogle konkrete regler i regl. 8 ang. baner, disse skal overholdes. Der hvor Hirtshals "banen" har sit problem (ujævn asfalt) der er reglerne noget uklare, for det er op til ham der godkender banen at vurdere hvor stærkt det er sikkert at køre på det pågældende stykke asfalt. Men jeg vil nu også sige, at en ansvarlig løbsledelse burde selv kunne se hvad der er sikkert.
Hvilken af banemodellerne i reglement8 har de mon brugt?