Side 17 af 20

: 02 sep 2008, 21:38
af yogisdk
Ja er sikker alle ved om deres bil er "lovlig" eller ej, men så længe de får lov til at deltage så er det vel ligemeget. Det er også ok, hvis der er tilladelse til det, og forsikring, osv som dækker, og at der bliver lavet noget bedre klassemetre end i dag.

Men vil det sige at arrangementets forsikring vil dække skader som er lavet af en ulovlig bil? For eksempel i sindal den 23. maj kunne havde endt rigtigt slemt da den lille 1,6 corolla pumpet med 560 hk sprang i atomer og delene fløj gennem hul i motorhjelm...

: 02 sep 2008, 21:39
af Hartvig
Husk nu at sige at det var Racetiming.dk der startede tråden op...


Nå - så er den rigtige Ravn tilbage ved tastaturet (selv om jeg godt nok foretrækker den anden og mere fornuftige version - men målt på underholdningsværdi slår Ravn 1 jo nemt Ravn 2).

/Hartvig

: 02 sep 2008, 21:40
af Ravnen
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:Men ravn, syntes det er fint du har principper, at du kun deltager i de løb hvor tingene er 112% iorden...
Mener du det var det til DHB 2008, og hvis jeg ikke husker forkert, deltog du ikke også til RACEX, var alt iorden og efter dine standarder ?


Der misforstår du noget Finn, kodeordene er selvransagelse, løbet løbsk og "en spade er en spade..."


Og alle disse vise og kloge ting, er du kommet frem til siden DHB ?


Faktisk før DHB 2008 da... og hvor vil du hen med det?


Jeg vil derhen, at du syntes at nogle arrangøre laver uforsvarligt/ulovligt race, og så deltager du alligevel til det...
'

Finn, det har været undervejs længe, vi alle har vist redet med på den bølge, problemet er at man som kører ikke ved hvad der rigtigt og hvad der er forkert når arrangøren ikke sætter grænser, her er DHB et godt eksempel, hvornår er nok nok? og kunne det tænkes at det var muligt at få styr på det inden det løber helt løbsk?


Regner med du godt er klar over, at din bil ikke lige smutter ubemærket igennem synshallen...

Men syntes du er inde på noget rigtigt, der er nogle ting som skal bremses, problemmet er bare, hvem skal få styr på det..
Som du kan se her, og andre tråde, kan div arrangøre ikke blive enig.
Lidt trist syntes jeg faktisk...


Satans jeg troede ellers lige at den gik... :grin:

Mht. med at blive enig, så var der faktisk et møde, engang... hvor der skulle være enighed iblandt nævnte, det endte som bekendt med at Hr. H. forsatte sin enegang... deraf denne ballade...

: 02 sep 2008, 21:41
af HenrikGM
Hartvig skrev:Mein Gott

Jeg sidder her og diskuterer ansvarlighed med en mand som uden problemer tillod en 1000 hk. Jeep med flagrende hjul og en Skyline med 900 hk'er på engelske plader køre streetrace på Lintorp.....

/Hartvig


Well, Hartvig; en spade er en spade: Intet krav om lovligt indregistrerede biler, og da færdselsloven ikke er gældende på området, såe...(meget lig dragrace faktisk!)

Nice try, but no cigar, for at citere dig selv! :grin:

: 02 sep 2008, 21:43
af K-FINN
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:Men ravn, syntes det er fint du har principper, at du kun deltager i de løb hvor tingene er 112% iorden...
Mener du det var det til DHB 2008, og hvis jeg ikke husker forkert, deltog du ikke også til RACEX, var alt iorden og efter dine standarder ?


Der misforstår du noget Finn, kodeordene er selvransagelse, løbet løbsk og "en spade er en spade..."


Og alle disse vise og kloge ting, er du kommet frem til siden DHB ?


Faktisk før DHB 2008 da... og hvor vil du hen med det?


Jeg vil derhen, at du syntes at nogle arrangøre laver uforsvarligt/ulovligt race, og så deltager du alligevel til det...
'

Finn, det har været undervejs længe, vi alle har vist redet med på den bølge, problemet er at man som kører ikke ved hvad der rigtigt og hvad der er forkert når arrangøren ikke sætter grænser, her er DHB et godt eksempel, hvornår er nok nok? og kunne det tænkes at det var muligt at få styr på det inden det løber helt løbsk?


Regner med du godt er klar over, at din bil ikke lige smutter ubemærket igennem synshallen...

Men syntes du er inde på noget rigtigt, der er nogle ting som skal bremses, problemmet er bare, hvem skal få styr på det..
Som du kan se her, og andre tråde, kan div arrangøre ikke blive enig.
Lidt trist syntes jeg faktisk...


Satans jeg troede ellers lige at den gik... :grin:

Mht. med at blive enig, så var der faktisk et møde, engang... hvor der skulle være enighed iblandt nævnte, det endte som bekendt med at Hr. H. forsatte sin enegang... deraf denne ballade...


Var så desværre ikke med til det møde, og kan ikke udtale mig om hvem og hvorfor der ikke er sammenarbejde...

: 02 sep 2008, 21:45
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:Mein Gott

Jeg sidder her og diskuterer ansvarlighed med en mand som uden problemer tillod en 1000 hk. Jeep med flagrende hjul og en Skyline med 900 hk'er på engelske plader køre streetrace på Lintorp.....

/Hartvig


Well, Hartvig; en spade er en spade: Intet krav om lovligt indregistrerede biler, og da færdselsloven ikke er gældende på området, såe...(meget lig dragrace faktisk!)

Nice try, but no cigar, for at citere dig selv! :grin:


Dvs at alt forgik 100% efter bogen denne dag...

: 02 sep 2008, 21:47
af Yugo Turbo
Tænk at i gider bruge jeres tid på at diskutere dette emne, frem for at glæde jer over hvad der har været af arrangementer i år.

hvorfor bygges disse biler, hvis ikke det er for at blive brugt? og nu hvor det ikke helt er alle biler der er som kommet direkte fra synshallen, så må det jo være bedre for alle parter at det holdes til en stor flyveplads, hvor der endda er ambulance og brandslukningsudstyr til stæde.

hvis det nogensinde skal komme til at gå rigtig godt med de arrangementer her, så bør alle lemminger gå i nogenlunde samme retning.

- Medmindre det da slet ikke er for at fremme sporten at i diskuterer dette.

: 02 sep 2008, 21:49
af kolermanden
Kan se der er da fuld hus i aften :grin: :grin:

: 02 sep 2008, 21:51
af Hartvig
yogisdk skrev:Men vil det sige at arrangementets forsikring vil dække skader som er lavet af en ulovlig bil? For eksempel i sindal den 23. maj kunne havde endt rigtigt slemt da den lille 1,6 corolla pumpet med 560 hk sprang i atomer og delene fløj gennem hul i motorhjelm...


Hmmm.... fornemmer jeg en lille smule paranoia her ? her kommer du farende ind fra sidelinjen med 13 indlæg på bagen og straks skal du lige fremhæve et "spændende" uheld fra Sindal :wink:

Nå pyt - jeg er jo alligevel vandt til så meget spøjst så lad mig bare svare dig alligevel....

Ja - min nye gode ven - hvis nogen fra publikum eller de tilknyttede officials var kommet til skade ved det uheld ville den lovpligtige arrangements forsikring og den lovpligtige erhvervsansvarsforsikring have dækket evt. erstatninger.

Dette adskiller sig ikke en snus fra de 35-40 gange, hvor jeg gennem min tilknytning til DASU klubber har oplevet at biler er havareret eller har smidt om sig med koblinger, gearkasser, karroseridele og løse hjul. Vi har nemlig tegnet ensartede forsikringer.

Og lad mig så lige henlede din opmærksomhed på at dette er sport med et risikomoment - skulle du have overset den lille detalje.

/Hartvig

: 02 sep 2008, 21:52
af Ravnen
Yugo Turbo skrev:Tænk at i gider bruge jeres tid på at diskutere dette emne, frem for at glæde jer over hvad der har været af arrangementer i år.

hvorfor bygges disse biler, hvis ikke det er for at blive brugt? og nu hvor det ikke helt er alle biler der er som kommet direkte fra synshallen, så må det jo være bedre for alle parter at det holdes til en stor flyveplads, hvor der endda er ambulance og brandslukningsudstyr til stæde.

hvis det nogensinde skal komme til at gå rigtig godt med de arrangementer her, så bør alle lemminger gå i nogenlunde samme retning.

- Medmindre det da slet ikke er for at fremme sporten at i diskuterer dette.


Der er ikke noget i fjernsynet iaften... så nu leger vi "gummileg" med Hr. H.