Effektmåling på den rigtige måde.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#151 Indlæg af HenrikGM »

Kan du lave en udskrift der viser motorens rpm/sekund i kurveform i de forskellige gear?

En motorbænk, og en del motorsimuleringssoftware "ruller" med accelerationer omkring 600, 1000 og 1200rpm/sek. Gad vist hvor de forskellige gear ligger i acceleration?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#152 Indlæg af K-FINN »

Den som CIT har lagt ind, viser den ikke samme hk i alle gear ?

Har slet ikke prøvet og måle i forskellige gear med det software vi bruger.
Må lige som om der skal rulles biler i weekend, så skal det da prøves
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
bs
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
Geografisk sted: Fyn

#153 Indlæg af bs »

CIT skrev:Otto

Kan du lave en graf ligesom som denne her
Billede
Hvor hp, motor nm og hjul nm er plottet mod hastighed?


kommer den udskrift fra et felt med bremse på ??

MVH BS
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#154 Indlæg af lqs »

eller noget Gtec noget? bremse og 1400nm i hjulmoment?
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#155 Indlæg af HenrikGM »

sjov kurve egentlig.

Den kommer med samme moment og samme motoreffekt i alle gear, modsat normale rullefelter...

Hvor kommer grafen fra?
Hvordan er feltet/dynoen/whatever indrettet?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#156 Indlæg af lqs »

prøv at kig rigtigt efter. der er ikke samme moment i alle gear.
men en sjov kurve er det!
MVH søren
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#157 Indlæg af TB206HDI »

Hvorfor anbefaler dynomet at en rulning ikke må være hurtigere end 16-17 sekunder for at være 'gyldig'?
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#158 Indlæg af natmekanikeren »

hvor har du set den anbefaling på 16-17 sek,og hvis du har set den,er det så ikke i forbindelse med at bruge vejrullesættet

Otto
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#159 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:prøv at kig rigtigt efter. der er ikke samme moment i alle gear.
men en sjov kurve er det!
MVH søren


Hmm?`

Engine torque er da den samme max i hvert gear, men wheeltorque er naturligvist forskellig.
Med forbehold for farveblindhed, ellers må jeg korrigeres...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#160 Indlæg af lqs »

ja, eller du trænger til briller. evt med mere styrke...
Besvar