Mere effekt endnu! i volvo B23et..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#151 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ved ikke hvad den er rated til, men den kan lave 1.2 ihvertfald. det fandt jeg ud af ved et uheld en gang..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#152 Indlæg af HenrikGM »

Volvo-Dennis skrev:Ved ikke hvad den er rated til, men den kan lave 1.2 ihvertfald. det fandt jeg ud af ved et uheld en gang..


Dennis; Ratingen som Havneren nævner er ikke trykket, men derimod ydelsen (HK) som laderen understøtter.

Af samme grund blev der tidligere spurgt til målene på hjul, osv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#153 Indlæg af Volvo-Dennis »

Okay, der må jeg melde pas.

Turbonetics t3/t4 laderen laves i disse "størrelser"... Stage I, II, III & V..

Jeg aner desværre ikke hvad stage min er, men turbonetics nævner at de stages rækker fra 250 til 500hk..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#154 Indlæg af Havneren »

Volvo-Dennis skrev:Okay, der må jeg melde pas.

Turbonetics t3/t4 laderen laves i disse "størrelser"... Stage I, II, III & V..

Jeg aner desværre ikke hvad stage min er, men turbonetics nævner at de stages rækker fra 250 til 500hk..


Ok... Jeg vil UDMIDDELBART tro det er en af de svageste modeller. Nu ved jeg godt det kan snyde af H... til, men UDVENDIGT så kompressorhuset ikkke større ud end et almindeligt T3 hus syntes jeg. Det må det jo have været når det er en T3/T4. Turbinen lignede noget der KUNNE have standart T3 dimentioner.

Alt sammen rene gætterier fra min side fremkommet ved et hurtigt kig ned langs motoren - Så man skal nok ikke ligge for meget i det.

Jeg syntes ikke det lignede en turbo der skal lave galt mange flere hk.

V/h Chr
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#155 Indlæg af Havneren »

Men ellers Dennis - Så tag indsigningsslangen af på kompressorsidens sug side. Så forsøg at mål diameteren på det du kan se af hjulet der inde. Det er lidt dumt at måle på når det sidder som det gør... Men dette mål giver en nogen nunde fornuftig indikering hvad sådan en turbo kan præstere.

V/h Chr
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#156 Indlæg af Volvo-Dennis »

Kompressor huset er noget større end den standard t3'er der sad på bilen før. Her senere i aften poster jeg lige et par billeder så i kan se den gamle og den nye turbo..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#157 Indlæg af HenrikGM »

Volvo-Dennis skrev:Kompressor huset er noget større end den standard t3'er der sad på bilen før. Her senere i aften poster jeg lige et par billeder så i kan se den gamle og den nye turbo..


Ja, naturligvist er den det, da den std er temmeligt lille.

Prøv evt at måle ved at klippe en strimmel karton til i bredden, smallere og smallere, indtil den går ind i kompressoren. Mål herefter bredden på kartonen med en lineal....Så har du da det ene mål, uden at skille noget ad.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#158 Indlæg af Volvo-Dennis »

Her er et par billeder, hvilke turbo'er der hhv er ny og gammel kan i selv regne ud :)
Vedhæftede filer
ikke-navngivet1.jpg
ikke-navngivet1.jpg (233.57 KiB) Vist 1322 gange
ikke-navngivet2.jpg
ikke-navngivet2.jpg (249.68 KiB) Vist 1303 gange
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#159 Indlæg af Havneren »

Ja... Den er en del større! Prøv lig mærke til hvor lidt den konusser ind på den store turbo - Det er derfor det snyder når man ser det ude fra. Hjulet er uforholdsmæssigt større end huset - I forholdet til standart T3. Men jo... Den skal nok kunne give en 300(+), hvis den der ligger ved siden af er en T3.

V/h Chr
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#160 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jeps, den lille er en T3!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar