Side 15 af 27
: 25 nov 2010, 09:54
af natmekanikeren
CIT
jo disse målinger er gyldige
Hvis du kender programmet korrekt,vil du selvfølgelig vide at når du lægger målinger oven i hinanden,vil der på udskriften,kun stå rulledata,fra den første/øverste rulning,udregningen af efterfølgendene rulninger er stadig rigtig
Otto
: 25 nov 2010, 10:42
af CIT
Otto
Kan du lave en graf ligesom som denne her
Hvor hp, motor nm og hjul nm er plottet mod hastighed?
: 25 nov 2010, 10:45
af natmekanikeren
Nej
Otto
: 25 nov 2010, 11:03
af natmekanikeren
3 målinger lagt oven i hinanden,derefter enkeltvis,selvfølgelig har jeg aftastet rpm. i hvert enkelt gear,ingen problem i at lægge dem oven i hinanden,bortset fra der kun er vejr og udvekslingsdata fra den ene måling
Otto
: 25 nov 2010, 13:13
af efterz
Sjovt at der er så stor forskel på en N/A bil i forskellige gear.
Jeg kunne forstå hvis det var en grum turbo bil, der ikke oplåede fuld ladetryk i de lave gear grundet for lidt belastning.
Gad vide om forskellen skyldes effekttabet i dækkenes hastighed under nedrul? Denne burde jo være det samme under oprul, men noget kunne tyde på, at det ikke er tilfældet?
Forudsat at dyno-programmet regner rigtigt, naturligvis...
: 25 nov 2010, 17:19
af HenrikGM
Forskellen i de forskellige gear kan kun skyldes tab eller målemetode.
Tabet kan være delt op på mange steder, men det må være stærkt hastighedsafhængigt.
Eftersom tab er varmeudvikling, så må der være et sted i transmissionen mellem motor og rulle der æder al den effekt.
Målemetode kan være at motoren accelererer så hurtigt i de små gear at det giver en fejl i sig selv(ikke nødvendigvist en forkert måling). Hvis sidstnævnte er rigtigt må det være ret konstant og der skal være en definerbar sammenhæng til rpm/sek der bliver accelereret med.
Dette emne kunne være rigtigt sjovt at snuse nærmere i.
Uanset hvorfor, så er det vigtige at målingerne er reproducerbare, så kan man principielt være lidt ligeglqad med hvorfor der er forskel, men hvis man gerne vil vide hvorfor, så bliver det mere sjovt....
: 25 nov 2010, 18:50
af dykkerdahl
Kan kold olie i transmissionen være en medvirkende årsag.
Måske motoren bare har gået i tomgang under opvarmning.
: 25 nov 2010, 18:56
af K-FINN
Kan det ikke også være fordi rulningen er for kort tid, i forhold til antal beregninger i sec.
: 25 nov 2010, 19:26
af lqs
dykkerdahl skrev:Kan kold olie i transmissionen være en medvirkende årsag.
Måske motoren bare har gået i tomgang under opvarmning.
det er efter min mening, slet ikke forklaringen.
MVH søren
: 25 nov 2010, 19:39
af natmekanikeren
På de rulninger jeg har lagt ud indtil nu ,er det med en omdr.senser med 180 signaler pr. rulleomdrejning,altså et signal for hver 2 grader rullen bevæger sig,disse signaler opsamles og beregnes 10 gange pr sekund
Escorten målt i 3. gear har på udkoblingsøjeblikket fået total 108112 signaler,og på det sidste sekund ca.15000 signaler,og det sidste 1/10 sekund 1535 signaler,så nej jeg tror ikke jeres biler kan overhale elektronikken
kører nu med en sensor med 360 signaler,og har en liggendene der har 1250 signaler,der skal afprøves en dag
den med den kolde olie finder jeg ud af ,da jeg jo nok har nogle målinger liggendene hvor der er lavet mange rul i træk, det er jo så blot at sammenligne rullemodstand på 1. og sidste rul
Udskrifter hvor der kan ses acc. målt som meter/sek ,kan jeg også lave
Otto