Side 15 af 17
: 30 okt 2006, 15:14
af lqs
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
: 30 okt 2006, 15:15
af lqs
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
: 30 okt 2006, 15:15
af lqs
lidt forsinkelse er der på AFR målingen, hvor meget kommer an på længde og Ø på udstødning.
lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
nå den her måling ser meget rigtig ud.
måske jeg personligt ville foretrække lidt mere fed blanding op i rpm.... men det er da stadig nogenlunde.... men den motor skriger på MERE tryk! MVH. søren PS. OTTO kan du ikke huske vi prøvede med benzinfilter og klemme, på slangen til MAPsignal sidste vinter?
: 30 okt 2006, 15:19
af lqs
LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!
: 30 okt 2006, 15:22
af HenrikGM
lqs skrev:LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!
Den medbragte stuepige, eller en ekstern?

: 30 okt 2006, 15:50
af VAG mekaniker
HenrikGM skrev:lqs skrev:LIDT forsinkelse er der åbenbart også fra LAS VEGAS... elendigt trådløst net på det her billig motel.... faktisk kun stuepigen der duer!
Den medbragte stuepige, eller en ekstern?


: 30 okt 2006, 15:53
af Havneren
lqs skrev:lidt tankevækende at det på samme? måling i JYLLAND, både er lykkedes at køre på en rulle og lave hjulspænd?
Ja... Hvordan sker det lige???
Den må jo have droppet noget af inertimomentet når den viser så mange flere nm ved RH. Samtidig indikere kurven kraftigt hjulspind...
Men omvendt... Hvis den laver mere hjulspind på den rulle uden sensoren på end på rullen med sensoren - Vil det så ikke forklare det? Så vil den vel slet ikke trække trække den rulle med op i samme grad...
V/h Chr
: 30 okt 2006, 16:48
af HenrikGM
natmekanikeren skrev:AFR er logget på en bredbåndsonde så ingen forsinkelse igennem en slange
Vdr.dæmpning af trykmåling,kan jeg jo forsøge mig frem,men mon ikke Henrik allerede har forsøgt det,og ved en hel masse om det
otto
Hej Otto.
Du indsætter et lille bensinfilter på slangen, nær feltet. Så skaffer du en lille justerbar ventil, feks en gammeldags bensinhane, eller en trykluft drøvleventil(måske lqs kan finde een?) og indsætter i slangen, tæt på filteret, på motorsiden.
Så finder du en bil som Dennis´s der har lidt ujævnt signal, og ruller først med ren slange, derefter med drøvle+filter åben.
Første rul med ren slange er noget ujævn. Andet rul med drøvlingen helt åben er bedre, men stadigt ujævn. Det du går efter et at skrue tilpas langt ned for drøvlingen indtil den synligt begynder at påvirke kurven på den stigende flanke, herefter skruer du lige en smule op igen. Der har du max dæmpning.
Slangens længde, filterets størrelse og drøvlingens diameter er bestemmende.
Kan du ikke finde en drøvleventil så kan du evt varme bensinfilteret og smelte enden sammen på det, og herefter bore et lille hul. 1,5mm er nok ikke et helt tosset udgangspunkt, men afhænger alene af hvor stor filteret er. NEmmest at skrue på en drøvle indtil det påvirker kurvens stigning når bilen sætter tryk, og så skrue lidt tilbage.
: 30 okt 2006, 18:50
af Volvo-Dennis
Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...
Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..
: 30 okt 2006, 19:25
af Havneren
Volvo-Dennis skrev:Vil lige selv indskyde at Otto havde monteret sonden i enden af udstødningen, og RH havde den skruet i en tilegnet forskruning i forrøret...
Og att: LQS, du siger montoren skriger på mere tryk, denne mening deler dem er chipper den ikke med mig. har spurgt før om den ikke kunne køre højere tryk..
Det kan være svært at se ude fra, men jeg syntes ikke din turbo lignede noget der kunne levere galt meget mere - Hvad er den rated til?
V/h Chr