Side 14 af 27

: 08 nov 2010, 18:56
af K-FINN
Hvis det er dynomet, er det så ikke noget med at hvis motor tager over 7200rpm, skal man ændre i program ?

: 08 nov 2010, 22:11
af bs
Hvadnu med alle de her rulninger og det rum det bliver udført i !! med udsugning og indblæsning af luft,, hvad er det mest optimale forhold at rulle under ! er det med undertryk eller overtryk i rum og hvor meget og hvor lidt

MVH BS

: 08 nov 2010, 22:11
af Carsten
Motoren tar 7450omdr som i det første rul. Så det virker mærkeligt at den napper begrænseren ved 7100omdr i rul nr 2.

Men okey, total udvekslingen kan vi altså se bort fra mht de tabte Hk, kun at omdr ved max HK er forkert., det eneste vi så desværre kan konstatere er at motoren heller ikke har 224NM, men kun 204NM. :lee:

: 18 nov 2010, 21:35
af natmekanikeren
Da der tidligere i denne tråd har været skrevet om udlæsning af motorstyringens atmosfæretryk,vil jeg da lige fortælle at jeg i dag havde min tester på en Fiat Brava der udlæste jeg

Barometerstand 1019 MB

med stoppet motor, i manifold 1019 MB

Mit barometer aflæste jeg til 1015 MB. DMI vejrstation ca 30 km, herfra 1014.5 MB
Så her er der da en bil der viser over 1000 MB, og også mere end det aktuelle atmosfæretryk,

Otto

: 24 nov 2010, 01:07
af natmekanikeren
hermed lige lidt af de forsøg jeg har lavet

1.skoda målt hhv, ved 967 mb og 1034, målingerne er lagt oven i hinanden

2. escort rullet 10 gange i træk , uden køleblæser ,hvor jeg har logget på temp. i insugningsmanifold

3. powerbil rullet 3 gange uden køleblæser,hvor jeg har logget indsugningstemp.på begge sider af IC

: 24 nov 2010, 06:49
af lqs
synes jo nok at tal taler for sig selv. det giver mening med de 1013,
det giver også mening ikke at rulle en powerbil i et væk. dvs ikke for tit.
MVH søren

: 24 nov 2010, 12:17
af VAG mekaniker
bs skrev:Hvadnu med alle de her rulninger og det rum det bliver udført i !! med udsugning og indblæsning af luft,, hvad er det mest optimale forhold at rulle under ! er det med undertryk eller overtryk i rum og hvor meget og hvor lidt

MVH BS


Det må jo være så tæt som nu muligt med de omgivelser som bilen ville køre i til daglig..... eller hvad siger i andre???

: 24 nov 2010, 23:55
af natmekanikeren
3 målinger,med måleforskelle mellem gearene

1 -en escort målt i 2-3-4 gear målingene lagt oven i hinanden

2 -corsa, kørt til omdr.begrænsning i 2.3.4. gear,med hurtige gearskfte,programtenisk nødvendigt med kmt.skala, og undlade NM

3 - BMW M6, sugemotor,her er jeg i tvivl ,enten er det 4-6 gear, eller 5-6 gear

hvis jeg får tid, er I så interesseret i at se flere af mine forsøg ???

Otto

: 25 nov 2010, 08:31
af lqs
hvor mon motorydelsen bliver af i de lavere gear? nogen der har BUD??

: 25 nov 2010, 09:44
af CIT
Slettet i henhold til ottos svar i næste post