Effektmåling på den rigtige måde.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#131 Indlæg af K-FINN »

Hvis det er dynomet, er det så ikke noget med at hvis motor tager over 7200rpm, skal man ændre i program ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
bs
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
Geografisk sted: Fyn

#132 Indlæg af bs »

Hvadnu med alle de her rulninger og det rum det bliver udført i !! med udsugning og indblæsning af luft,, hvad er det mest optimale forhold at rulle under ! er det med undertryk eller overtryk i rum og hvor meget og hvor lidt

MVH BS
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#133 Indlæg af Carsten »

Motoren tar 7450omdr som i det første rul. Så det virker mærkeligt at den napper begrænseren ved 7100omdr i rul nr 2.

Men okey, total udvekslingen kan vi altså se bort fra mht de tabte Hk, kun at omdr ved max HK er forkert., det eneste vi så desværre kan konstatere er at motoren heller ikke har 224NM, men kun 204NM. :lee:
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#134 Indlæg af natmekanikeren »

Da der tidligere i denne tråd har været skrevet om udlæsning af motorstyringens atmosfæretryk,vil jeg da lige fortælle at jeg i dag havde min tester på en Fiat Brava der udlæste jeg

Barometerstand 1019 MB

med stoppet motor, i manifold 1019 MB

Mit barometer aflæste jeg til 1015 MB. DMI vejrstation ca 30 km, herfra 1014.5 MB
Så her er der da en bil der viser over 1000 MB, og også mere end det aktuelle atmosfæretryk,

Otto
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#135 Indlæg af natmekanikeren »

hermed lige lidt af de forsøg jeg har lavet

1.skoda målt hhv, ved 967 mb og 1034, målingerne er lagt oven i hinanden

2. escort rullet 10 gange i træk , uden køleblæser ,hvor jeg har logget på temp. i insugningsmanifold

3. powerbil rullet 3 gange uden køleblæser,hvor jeg har logget indsugningstemp.på begge sider af IC
Vedhæftede filer
IC-forsøg uden kølelæser.jpg
IC-forsøg uden kølelæser.jpg (129.22 KiB) Vist 2710 gange
Escort indsugningtemp ude blæser.jpg
Escort indsugningtemp ude blæser.jpg (110.57 KiB) Vist 2670 gange
skoda-korrigeret 1013.jpg
skoda-korrigeret 1013.jpg (104.04 KiB) Vist 2685 gange
skoda -967 -1034 mb.jpg
skoda -967 -1034 mb.jpg (106.59 KiB) Vist 2677 gange
skoda -ukorrigeret.jpg
skoda -ukorrigeret.jpg (102.83 KiB) Vist 2688 gange
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#136 Indlæg af lqs »

synes jo nok at tal taler for sig selv. det giver mening med de 1013,
det giver også mening ikke at rulle en powerbil i et væk. dvs ikke for tit.
MVH søren
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#137 Indlæg af VAG mekaniker »

bs skrev:Hvadnu med alle de her rulninger og det rum det bliver udført i !! med udsugning og indblæsning af luft,, hvad er det mest optimale forhold at rulle under ! er det med undertryk eller overtryk i rum og hvor meget og hvor lidt

MVH BS


Det må jo være så tæt som nu muligt med de omgivelser som bilen ville køre i til daglig..... eller hvad siger i andre???
v/h Peter
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#138 Indlæg af natmekanikeren »

3 målinger,med måleforskelle mellem gearene

1 -en escort målt i 2-3-4 gear målingene lagt oven i hinanden

2 -corsa, kørt til omdr.begrænsning i 2.3.4. gear,med hurtige gearskfte,programtenisk nødvendigt med kmt.skala, og undlade NM

3 - BMW M6, sugemotor,her er jeg i tvivl ,enten er det 4-6 gear, eller 5-6 gear

hvis jeg får tid, er I så interesseret i at se flere af mine forsøg ???

Otto
Vedhæftede filer
3-BMW M6-.jpg
3-BMW M6-.jpg (101.11 KiB) Vist 2677 gange
2-corsa-2-3-4-gear.jpg
2-corsa-2-3-4-gear.jpg (102.22 KiB) Vist 2681 gange
1-escort-2-3-4-gear.jpg
1-escort-2-3-4-gear.jpg (101.11 KiB) Vist 2681 gange
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#139 Indlæg af lqs »

hvor mon motorydelsen bliver af i de lavere gear? nogen der har BUD??
CIT
Junior Medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 31 okt 2005, 21:37

#140 Indlæg af CIT »

Slettet i henhold til ottos svar i næste post
Senest rettet af CIT 25 nov 2010, 10:39, rettet i alt 1 gang.
Besvar