Effektmåling på den rigtige måde.
Redaktør: Moderatorer
-
bs
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 04 okt 2010, 12:26
- Geografisk sted: Fyn
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Motoren tar 7450omdr som i det første rul. Så det virker mærkeligt at den napper begrænseren ved 7100omdr i rul nr 2.
Men okey, total udvekslingen kan vi altså se bort fra mht de tabte Hk, kun at omdr ved max HK er forkert., det eneste vi så desværre kan konstatere er at motoren heller ikke har 224NM, men kun 204NM.
Men okey, total udvekslingen kan vi altså se bort fra mht de tabte Hk, kun at omdr ved max HK er forkert., det eneste vi så desværre kan konstatere er at motoren heller ikke har 224NM, men kun 204NM.
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
Da der tidligere i denne tråd har været skrevet om udlæsning af motorstyringens atmosfæretryk,vil jeg da lige fortælle at jeg i dag havde min tester på en Fiat Brava der udlæste jeg
Barometerstand 1019 MB
med stoppet motor, i manifold 1019 MB
Mit barometer aflæste jeg til 1015 MB. DMI vejrstation ca 30 km, herfra 1014.5 MB
Så her er der da en bil der viser over 1000 MB, og også mere end det aktuelle atmosfæretryk,
Otto
Barometerstand 1019 MB
med stoppet motor, i manifold 1019 MB
Mit barometer aflæste jeg til 1015 MB. DMI vejrstation ca 30 km, herfra 1014.5 MB
Så her er der da en bil der viser over 1000 MB, og også mere end det aktuelle atmosfæretryk,
Otto
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
hermed lige lidt af de forsøg jeg har lavet
1.skoda målt hhv, ved 967 mb og 1034, målingerne er lagt oven i hinanden
2. escort rullet 10 gange i træk , uden køleblæser ,hvor jeg har logget på temp. i insugningsmanifold
3. powerbil rullet 3 gange uden køleblæser,hvor jeg har logget indsugningstemp.på begge sider af IC
1.skoda målt hhv, ved 967 mb og 1034, målingerne er lagt oven i hinanden
2. escort rullet 10 gange i træk , uden køleblæser ,hvor jeg har logget på temp. i insugningsmanifold
3. powerbil rullet 3 gange uden køleblæser,hvor jeg har logget indsugningstemp.på begge sider af IC
- Vedhæftede filer
-
- IC-forsøg uden kølelæser.jpg (129.22 KiB) Vist 2710 gange
-
- Escort indsugningtemp ude blæser.jpg (110.57 KiB) Vist 2670 gange
-
- skoda-korrigeret 1013.jpg (104.04 KiB) Vist 2685 gange
-
- skoda -967 -1034 mb.jpg (106.59 KiB) Vist 2677 gange
-
- skoda -ukorrigeret.jpg (102.83 KiB) Vist 2688 gange
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
bs skrev:Hvadnu med alle de her rulninger og det rum det bliver udført i !! med udsugning og indblæsning af luft,, hvad er det mest optimale forhold at rulle under ! er det med undertryk eller overtryk i rum og hvor meget og hvor lidt
MVH BS
Det må jo være så tæt som nu muligt med de omgivelser som bilen ville køre i til daglig..... eller hvad siger i andre???
v/h Peter
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
3 målinger,med måleforskelle mellem gearene
1 -en escort målt i 2-3-4 gear målingene lagt oven i hinanden
2 -corsa, kørt til omdr.begrænsning i 2.3.4. gear,med hurtige gearskfte,programtenisk nødvendigt med kmt.skala, og undlade NM
3 - BMW M6, sugemotor,her er jeg i tvivl ,enten er det 4-6 gear, eller 5-6 gear
hvis jeg får tid, er I så interesseret i at se flere af mine forsøg ???
Otto
1 -en escort målt i 2-3-4 gear målingene lagt oven i hinanden
2 -corsa, kørt til omdr.begrænsning i 2.3.4. gear,med hurtige gearskfte,programtenisk nødvendigt med kmt.skala, og undlade NM
3 - BMW M6, sugemotor,her er jeg i tvivl ,enten er det 4-6 gear, eller 5-6 gear
hvis jeg får tid, er I så interesseret i at se flere af mine forsøg ???
Otto
- Vedhæftede filer
-
- 3-BMW M6-.jpg (101.11 KiB) Vist 2677 gange
-
- 2-corsa-2-3-4-gear.jpg (102.22 KiB) Vist 2681 gange
-
- 1-escort-2-3-4-gear.jpg (101.11 KiB) Vist 2681 gange