Side 13 af 17
: 29 okt 2006, 16:58
af Volvo-Dennis
Ja, men den kommer ind så snart jeg lige får den scannet ind.
Og hvad 900 manifolden angår, så blev den planet i fredag og bliver bearbejdet i morgen, og bliver monteret tirsdag eller onsdag. Og der er bestilt tid til chip/rulning igen.. Så er da spændt på hvordan den kommer til at køre med den manifold. Vil ladetrykket komme lidt før måske, eller?
Dennis
: 29 okt 2006, 16:58
af Martin!
Volvo-Dennis skrev:Så faldt den endelige dom, og emnet kan afsluttes. Årsagen til den "mystiske" måling var at hjulene havde lavet hjulspind på rullerne.
Og årsagen var IKKE en prop i udstødningen. Så nu har jeg en fin måling med 253,3HK og 350NM. Med K knasten!
Får lige scannet målingen ind lidt senere, og får den postet herinde.
Og igen en stor tak til Havneren og Natmekanikeren, for at de gad at spilde en del af deres søndag på dette.
Hvad var årsagen til de manglede hk...
: 29 okt 2006, 16:59
af Volvo-Dennis
Årsagen var at bilen lavede hjulspind på rullefeltet!
: 29 okt 2006, 17:14
af Martin!
Volvo-Dennis skrev:Årsagen var at bilen lavede hjulspind på rullefeltet!
Ok mig der ikke lige fik læst det du skrev rigtig
Men godt nok i fandt ud af det..
: 29 okt 2006, 17:19
af Volvo-Dennis
Helt i orden! Jeg må sige at jeg også er noget lettet..
Men her kommer målingen fra i dag...
[/img]
: 29 okt 2006, 17:56
af Havneren
Morten VJ skrev:Da du har vundet 17 hk, men tabt 40 nm.
Noget tyder på at der er lige så stor forskel på jyske nm ift. fynske nm, som der er på sjællandske nm, ift. de 2 andre.
MVH
Morten
Den stod jeg også og studsede noget over! Jeg havde forventet at den skulle lave noget nær 300hk efter at have set udskrigten fra RH... MEN det lader altså så til at bilen ikke alene bare har lavet hjulspind oppe ved RH - Nej, samtidig har den med stor sansynlighed også løftet sig fri af den ene rulle! Det hele noget, der sagtens kan lade sig gøre, hvis bilen ikke har været spændt ordentligt ned.
Efter Z manden siger godt nok at den i så fald vil løfte sig væk fre rullen med sensoren på oppe ved RH - Hvis dette er tilfældet her jeg ingen fornufig forklaring på, hvordan de kan måle så mange flere nm.
V/h Chr
: 29 okt 2006, 18:08
af natmekanikeren
Hej Dennis
Du må gerne scanne OPTIMA målingen og DYNOMET med afr. ind
Mvh Otto
: 29 okt 2006, 18:12
af Volvo-Dennis
Hej Otto.
De er på vej.
Mvh. Dennis
: 29 okt 2006, 18:12
af Morten VJ
natmekanikeren skrev:Hej Dennis
Du må gerne scanne OPTIMA målingen og DYNOMET med afr. ind
Mvh Otto
Sker der noget specielt med de ekstra oplysninger, da trykket ser noget ustabilt ud på den vi kan se lige pt.
MVH
Morten
: 29 okt 2006, 18:48
af natmekanikeren
Således ser trykkurven ud på stort set alle turbobiler jeg har målt
Dynomet programmet er hurtigt,således at det rent faktisk måler hvad der sker(det er middeltrykket du ser)måske er det weestgaten arbejdsfrekvens,det er jo en mekanisk del der skal bruge tid på at flytte sig,hvis man måler trykket i udstødningsmanifolden,er dette højere end turbotrykket,om dette højere tryk kan give et pulserendene tryk i indsugningen i ventiloverlappet ved jeg ikke,men der er da lidt at tænke over
Otto