Mere effekt endnu! i volvo B23et..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#121 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ja, men den kommer ind så snart jeg lige får den scannet ind.

Og hvad 900 manifolden angår, så blev den planet i fredag og bliver bearbejdet i morgen, og bliver monteret tirsdag eller onsdag. Og der er bestilt tid til chip/rulning igen.. Så er da spændt på hvordan den kommer til at køre med den manifold. Vil ladetrykket komme lidt før måske, eller?

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#122 Indlæg af Martin! »

Volvo-Dennis skrev:Så faldt den endelige dom, og emnet kan afsluttes. Årsagen til den "mystiske" måling var at hjulene havde lavet hjulspind på rullerne.

Og årsagen var IKKE en prop i udstødningen. Så nu har jeg en fin måling med 253,3HK og 350NM. Med K knasten!

Får lige scannet målingen ind lidt senere, og får den postet herinde.

Og igen en stor tak til Havneren og Natmekanikeren, for at de gad at spilde en del af deres søndag på dette.


Hvad var årsagen til de manglede hk...
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#123 Indlæg af Volvo-Dennis »

Årsagen var at bilen lavede hjulspind på rullefeltet!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#124 Indlæg af Martin! »

Volvo-Dennis skrev:Årsagen var at bilen lavede hjulspind på rullefeltet!


Ok mig der ikke lige fik læst det du skrev rigtig :)

Men godt nok i fandt ud af det..
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#125 Indlæg af Volvo-Dennis »

Helt i orden! Jeg må sige at jeg også er noget lettet..

Men her kommer målingen fra i dag...

[/img]
Vedhæftede filer
farve_2.jpg
farve_2.jpg (200.61 KiB) Vist 1263 gange
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#126 Indlæg af Havneren »

Morten VJ skrev:Da du har vundet 17 hk, men tabt 40 nm.
Noget tyder på at der er lige så stor forskel på jyske nm ift. fynske nm, som der er på sjællandske nm, ift. de 2 andre.

MVH

Morten


Den stod jeg også og studsede noget over! Jeg havde forventet at den skulle lave noget nær 300hk efter at have set udskrigten fra RH... MEN det lader altså så til at bilen ikke alene bare har lavet hjulspind oppe ved RH - Nej, samtidig har den med stor sansynlighed også løftet sig fri af den ene rulle! Det hele noget, der sagtens kan lade sig gøre, hvis bilen ikke har været spændt ordentligt ned.

Efter Z manden siger godt nok at den i så fald vil løfte sig væk fre rullen med sensoren på oppe ved RH - Hvis dette er tilfældet her jeg ingen fornufig forklaring på, hvordan de kan måle så mange flere nm.

V/h Chr
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#127 Indlæg af natmekanikeren »

Hej Dennis
Du må gerne scanne OPTIMA målingen og DYNOMET med afr. ind

Mvh Otto
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#128 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Otto.

De er på vej.

Mvh. Dennis
Senest rettet af Volvo-Dennis 29 okt 2006, 18:13, rettet i alt 1 gang.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#129 Indlæg af Morten VJ »

natmekanikeren skrev:Hej Dennis
Du må gerne scanne OPTIMA målingen og DYNOMET med afr. ind

Mvh Otto

Sker der noget specielt med de ekstra oplysninger, da trykket ser noget ustabilt ud på den vi kan se lige pt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#130 Indlæg af natmekanikeren »

Således ser trykkurven ud på stort set alle turbobiler jeg har målt
Dynomet programmet er hurtigt,således at det rent faktisk måler hvad der sker(det er middeltrykket du ser)måske er det weestgaten arbejdsfrekvens,det er jo en mekanisk del der skal bruge tid på at flytte sig,hvis man måler trykket i udstødningsmanifolden,er dette højere end turbotrykket,om dette højere tryk kan give et pulserendene tryk i indsugningen i ventiloverlappet ved jeg ikke,men der er da lidt at tænke over

Otto
Besvar