Mere effekt endnu! i volvo B23et..
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Ja, men den kommer ind så snart jeg lige får den scannet ind.
Og hvad 900 manifolden angår, så blev den planet i fredag og bliver bearbejdet i morgen, og bliver monteret tirsdag eller onsdag. Og der er bestilt tid til chip/rulning igen.. Så er da spændt på hvordan den kommer til at køre med den manifold. Vil ladetrykket komme lidt før måske, eller?
Dennis
Og hvad 900 manifolden angår, så blev den planet i fredag og bliver bearbejdet i morgen, og bliver monteret tirsdag eller onsdag. Og der er bestilt tid til chip/rulning igen.. Så er da spændt på hvordan den kommer til at køre med den manifold. Vil ladetrykket komme lidt før måske, eller?
Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Volvo-Dennis skrev:Så faldt den endelige dom, og emnet kan afsluttes. Årsagen til den "mystiske" måling var at hjulene havde lavet hjulspind på rullerne.
Og årsagen var IKKE en prop i udstødningen. Så nu har jeg en fin måling med 253,3HK og 350NM. Med K knasten!
Får lige scannet målingen ind lidt senere, og får den postet herinde.
Og igen en stor tak til Havneren og Natmekanikeren, for at de gad at spilde en del af deres søndag på dette.
Hvad var årsagen til de manglede hk...
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Morten VJ skrev:Da du har vundet 17 hk, men tabt 40 nm.
Noget tyder på at der er lige så stor forskel på jyske nm ift. fynske nm, som der er på sjællandske nm, ift. de 2 andre.
MVH
Morten
Den stod jeg også og studsede noget over! Jeg havde forventet at den skulle lave noget nær 300hk efter at have set udskrigten fra RH... MEN det lader altså så til at bilen ikke alene bare har lavet hjulspind oppe ved RH - Nej, samtidig har den med stor sansynlighed også løftet sig fri af den ene rulle! Det hele noget, der sagtens kan lade sig gøre, hvis bilen ikke har været spændt ordentligt ned.
Efter Z manden siger godt nok at den i så fald vil løfte sig væk fre rullen med sensoren på oppe ved RH - Hvis dette er tilfældet her jeg ingen fornufig forklaring på, hvordan de kan måle så mange flere nm.
V/h Chr
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Hej Otto.
De er på vej.
Mvh. Dennis
De er på vej.
Mvh. Dennis
Senest rettet af Volvo-Dennis 29 okt 2006, 18:13, rettet i alt 1 gang.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
natmekanikeren skrev:Hej Dennis
Du må gerne scanne OPTIMA målingen og DYNOMET med afr. ind
Mvh Otto
Sker der noget specielt med de ekstra oplysninger, da trykket ser noget ustabilt ud på den vi kan se lige pt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
Således ser trykkurven ud på stort set alle turbobiler jeg har målt
Dynomet programmet er hurtigt,således at det rent faktisk måler hvad der sker(det er middeltrykket du ser)måske er det weestgaten arbejdsfrekvens,det er jo en mekanisk del der skal bruge tid på at flytte sig,hvis man måler trykket i udstødningsmanifolden,er dette højere end turbotrykket,om dette højere tryk kan give et pulserendene tryk i indsugningen i ventiloverlappet ved jeg ikke,men der er da lidt at tænke over
Otto
Dynomet programmet er hurtigt,således at det rent faktisk måler hvad der sker(det er middeltrykket du ser)måske er det weestgaten arbejdsfrekvens,det er jo en mekanisk del der skal bruge tid på at flytte sig,hvis man måler trykket i udstødningsmanifolden,er dette højere end turbotrykket,om dette højere tryk kan give et pulserendene tryk i indsugningen i ventiloverlappet ved jeg ikke,men der er da lidt at tænke over
Otto