Side 12 af 12
: 20 jan 2011, 22:01
af Captain Slow
hvad var det du misforstod ?
tror du jeg skriver for sjovt at der er kommet negative svar fra både skat, f.styr og div. synsfolk ?
der er kommet en dispensation fra f.styr der muliggør det, og selvfølgelig kun i et køretøj der er født med kompressor.
: 20 jan 2011, 22:06
af K-FINN
Måske snakker vi forbi hinanden, ellers også misforstår du.
Men ae82 med orginal 124hk 4age, kan synes med 145hk 4agze kompressor motor, uden ny afgift.
Alt dette er godkendt af fstyr, og skrevet i papire af synsmanden....
: 20 jan 2011, 22:09
af Captain Slow
jeg misforstår ikke noget,
svar fra f.styr og skat var ikke til at tage fejl af.
mht. til corollaer. var svaret at det ikke på nogen måde kunne godkendes.
jeg har dog en fornemmelse af at de tidligere ikke har forvaltet reglerne som de burde, og at de siden har lindet lidt på låget til trolden i æsken.
jeg kan på ingen måde se logikken i de afgivne svar, i forhold til lovteksten
anyway, er heldigvis kommet over det. er færdig med de "tøse" motorer

: 20 jan 2011, 22:11
af K-FINN
Fstyr siger jo altid nej som udgangspunkt, men viser du dem de rigtige papire, bliver de jo nød til og sige ja.
Synsmanden sagde også nej, indtil han havde set papire og snakket med fstyr...
Derefter er der gået 2 igennem, uden nogen problemmer...
: 20 jan 2011, 22:15
af K-FINN
Samme ting gør sig gældende med ae92/ae86/aw11
: 20 jan 2011, 22:28
af Captain Slow
sjovt det lige går an med de 121 hk,,,der er lige 0,2 hk at give af
det er dog et problem med import biler med 116hk, der skal man lige huske at skrive et andet kw tal på ved toldsyn