Side 12 af 16
: 16 dec 2007, 20:12
af HenrikGM
kolermanden skrev:jeg glæder mig til at se xs-power turbo gøre det .

Tror LQS lavede godt og vel 630 hk eller lige deromkring på den gamle sierra, med en XS power T70, SVJH.
På en 2liters 8ventilet motor, FORD iøvrigt.
Regn selv litereffekten ud.
På den motor var turboen iøvrigt ikke det svage led. Kan vi så konkludere at FORD er ringere end KINA???
HUSK NU FORSATAN :
XS power er IKKE en producent af turboer. De køber deres turboer et sted der producerer _rigtigt mange_ turboladere, og bare du vil have 50x af dem, så kan du få dem med "Kolermand" på kompressorhuset.
Eller "HKS"....eller "Ravnens powershop".
Hvis en XS power turbo generelt er dårlig kvalitet, så husk at i i samme sætning udelukker ganske mange andre "mærker".
Prøv at læs mit tidligere indlæg i denne tråd!!
: 16 dec 2007, 23:18
af audi_claus
På min nu pensionerede Audi 200 20V Avant har jeg i årevis kørt med std. kkk24 turbo med 280-300 hk uden problemer + NOS. (org 220 Hk)
Da det skulle være rigtig wildt købte jeg et 3 bars chipsæt gennem en i USA anerkendt tuner samt en Turbonetic special turbo. Med RS2 dyser,MAF og do udstødningsmanifold og 3 Bars chipsæt blev den målt til 369 Hk ved Naak.
Turboen havde keramisk trykleje og det skulle være så fint og godt. Efter ca 1 mdr var jeg til et arrangement på Lindtorp, der desværre regnede væk. Lige da vi så skulle hjem legede jeg lidt med en Porsche for enden af banen og gav den fuld last uden at den som sædvanlig var kommet godt op i temperatur, så olien var varm. Efter den tur var min 0-100 måling på min G-Tech Pro ændret fra 4.96 til 5.24 sek og der blev den stående grundet blot een overbelastning. Og en md.eller 2 senere døde den helt.
Efter en utrolig lang reklamationssag 10 mdr fik jeg den omsider retur og den kunne lave 4.96 igen. En dag skulle jeg afgøre for en kammerat om hans bil var chippet og efter en test i min egen kørte vi 10 min i hans og så tilbage til parkeringspladsen til min bil. Da vi kørte derfra kørte jeg desværre uden yderligere opvarming lige med speederen i bund - og så var vi tilbage til 5.24.
Altså et kvalitetsprodukt med en utrolig dårlig service og endnu dårligere holdbarhed. Det viste sig i øvrigt efterfølgende, at det jeg troede var en garantireparation var min tuner i USA blevet blokket 8.000 kr for. Det viste sig, da jeg var flink og ville hjælpe en anden Audi ven til et chipsæt fra føromtalte tuner, og pengene blev trukket via mit Eurokort "da det var det nemmeste". de havde det jo i forvejen. Men varen kom aldrig selv om han i 3 mdr hævdede, at det var sendt. Så kom han "pludselig" i tanke om den gamle garantisag - efter udløbet af reklamationsfristen ved PBS/Eurocard - så jeg har mistet 8.000 kr ved at ville hjælpe en anden person til et chipsæt incl boostsensor, der var udgået af produktion fra Bosch.
Altså lige et indlæg vedr. erfaring med anerkendte mærker og garantier.
: 16 dec 2007, 23:25
af kolermanden
Finn T Pedersen skrev:Faktisk kører den 4agte med flest HK i danmark med en kina turbo, helt nøjagtigt 559hk ved 2 bar på en 1,6L det er faktisk en litter effekt på 349hk, vel og mærke på STANDARD toyota dele, eneste tuningsdel der er i, er et sæt knaster. Sjovt nok 15 hk MERE end en ORGINAL GT35R i samme trim.
Sååååå deeeeeet.
Btw kjolemand, du nævner altid xs-power, der er altså mange andre leverandøre end dem, og forskel på kvalitet at turbo'er.
jeg har ikke ondt at sige om 4agte med 559hk, men mangler at se en kina lade der giver over 1000hk på en lader?
nævner altid xs-power

tro nok det er første gang eller 2 så er det det.
: 16 dec 2007, 23:35
af kolermanden
[quote="]
Hvis vi snakker SPARKER RIGTIG røv biler - Så var Henriks noget tidligere indlæg jo meget rammende. De virkelig hurtige biler hvor folk nemt kaster 50k efter en gearkasse f.eks. - I deres budget er der altså bare plads til noget bling bling effekt også og de køber ikke i den billige ende...[/quote]
det med bling bling kan han have ret i men hvis man kunne spare et par 1000 eller 2 tro jeg nok man gjorde det .
jeg ville ikke selv vælge en kina når det er til så dyr en motor...
ville du ??
: 17 dec 2007, 00:00
af kolermanden
HenrikGM skrev:kolermanden skrev:jeg glæder mig til at se xs-power turbo gøre det .

Tror LQS lavede godt og vel 630 hk eller lige deromkring på den gamle sierra, med en XS power T70, SVJH.
På en 2liters 8ventilet motor, FORD iøvrigt.
Regn selv litereffekten ud.
På den motor var turboen iøvrigt ikke det svage led. Kan vi så konkludere at FORD er ringere end KINA???
HUSK NU FORSATAN :
XS power er IKKE en producent af turboer. De køber deres turboer et sted der producerer _rigtigt mange_ turboladere, og bare du vil have 50x af dem, så kan du få dem med "Kolermand" på kompressorhuset.
Eller "HKS"....eller "Ravnens powershop".
Hvis en XS power turbo generelt er dårlig kvalitet, så husk at i i samme sætning udelukker ganske mange andre "mærker".
Prøv at læs mit tidligere indlæg i denne tråd!!
det med litereffekten har ikke så meget at gøre med turboen at gør, som alt det andet har.
og det med ford vs kina . ja det var jeg klar over

det er kun ravnens powershop der ikke vil indse det

gas...
det var også mere kina-lader jeg hentyde til end xs-power . undskyld...
: 17 dec 2007, 08:09
af Havneren
kolermanden skrev:[quote="]
Hvis vi snakker SPARKER RIGTIG røv biler - Så var Henriks noget tidligere indlæg jo meget rammende. De virkelig hurtige biler hvor folk nemt kaster 50k efter en gearkasse f.eks. - I deres budget er der altså bare plads til noget bling bling effekt også og de køber ikke i den billige ende...[/quote]
det med bling bling kan han have ret i men hvis man kunne spare et par 1000 eller 2 tro jeg nok man gjorde det .
jeg ville ikke selv vælge en kina når det er til så dyr en motor...
ville du ??[/quote]
Det er jo det jeg prøver at sige - Kaster man 200.000kr efter et bilprojekt - Så er man nok ligeglad med at give 15.000 kr for en turbo.
: 17 dec 2007, 08:09
af Havneren
HenrikGM skrev:På den motor var turboen iøvrigt ikke det svage led. Kan vi så konkludere at FORD er ringere end KINA???
HAHA

: 17 dec 2007, 08:17
af kolermanden
Havneren skrev:kolermanden skrev:[quote="]
Hvis vi snakker SPARKER RIGTIG røv biler - Så var Henriks noget tidligere indlæg jo meget rammende. De virkelig hurtige biler hvor folk nemt kaster 50k efter en gearkasse f.eks. - I deres budget er der altså bare plads til noget bling bling effekt også og de køber ikke i den billige ende...[/quote]
det med bling bling kan han have ret i men hvis man kunne spare et par 1000 eller 2 tro jeg nok man gjorde det .
jeg ville ikke selv vælge en kina når det er til så dyr en motor...
ville du ??[/quote]
Det er jo det jeg prøver at sige - Kaster man 200.000kr efter et bilprojekt - Så er man nok ligeglad med at give 15.000 kr for en turbo.[/quote]
hvis jeg kunne får en turbo til 30k og en til 15k der kunne det sammen og ikke lavet af børn og kvinde der får 200 kr pr. månden. osv.
så ville jeg tage den til de 15k ... så er der jo mulighed for at bruge dem andet sted.

: 17 dec 2007, 12:48
af Havneren
Præcis... Det er jo netop sådan vi tænker når vi køber kina stumper

Hvorfor give mere for et produkt når man kan få et alternativt, der kan det samme for langt færre penge?!!!
Alligevel er der jo nogle. der vælger at ofre mange penge -
Det er ikke spor anderledes end når nogle vælger at give tre gange så meget for en Audi end de skulle have givet for en Skoda, der slet ikke er så langt fra i kvalitet og i hvert fald kan udføre opgaven lige så godt som Audien kan.
: 17 dec 2007, 12:54
af audi_claus
Havneren skrev:Det er ikke spor anderledes end når nogle vælger at give tre gange så meget for en Audi end de skulle have givet for en Skoda, der slet ikke er så langt fra i kvalitet og i hvert fald kan udføre opgaven lige så godt som Audien kan.
Nu stopper du
Man kan da ikke komme til Audi træf i en Skoda
Jeg troede, du var en kammi
