Min Historie om Megasquirt ver 2,5

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#111 Indlæg af Morten VJ »

Jeg javde igen et hallgiver problen, og efter en hurtig diagnose på landevejen, så mente jeg at jeg havde fået brændt noget af i MS grundet en fejl opkobling.
Men det havde jeg ikke.
Jeg fik lavet hallgiveren igen igen, og har købt en anden :twisted:
Men efter rep af den gamle så stødte jeg ind i problemer.
24 coden indikerede konflikter på udgangene, og 29 coden starter, for umiddelbart derefter at gå ud.
Jeg sente printet til kontrol og alt var ok.
Så da jeg fik den tilbage så på med 29 q2 coden, og den starter og stopper som før.
I med 249i coden og den kan køre.
Jubii.
Så planer er at lave et 36-1 hjul ny krumtapsgiver, og fjerne fordeleren.
Og først og fremmest undersøge hvilken parameter jeg har stillet forkert i 29 coden

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#112 Indlæg af Morten VJ »

Nu har jeg HIres coden :D
http://www.msefi.com/forums/viewtopic.p ... &start=290

Kørte i dag små 20 km med denne.

Og det eneste jeg kan sige er WOW :D :D :D

Motorens gang er blevet så maget bedre, at jeg blev nød til at kontrollere,
Om den var vokset med 2 cylindre i nattens løb.

Så nu må jeg bare have nogle flere km på coden, for at få justeret Ve tabellen ind igen, da lambda sonden regulere lige meget nok i hvisse områder.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#113 Indlæg af Havneren »

Det kommer ikke bag på mig at man kan mærke det i tomgang og ved de helt lave PW´er, men resten føles vel nogen nunde det samme?

Jeg har længe syntes at andre dyere motorstyringer (Wolf 3d og TEC), har været nemmere at få til at køre 100% rent og jævnt. Gad vide om det er der forskellen ligger?

V/h Chr
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#114 Indlæg af efterz »

Jeg tror også jeg vil prøve dennne kode her i weekenden, jvf. mit problem med for store AFR udsving ved EGO regulering i tomgang beskrevet i denne tråd: http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=16339
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#115 Indlæg af Morten VJ »

Havneren skrev:Det kommer ikke bag på mig at man kan mærke det i tomgang og ved de helt lave PW´er, men resten føles vel nogen nunde det samme?

Jeg har længe syntes at andre dyere motorstyringer (Wolf 3d og TEC), har været nemmere at få til at køre 100% rent og jævnt. Gad vide om det er der forskellen ligger?

V/h Chr


Den mest markant forskel ligger i tomgang, og dellast op til ca 4000 omdrejninger.
Dvs. der hvor motoren befinder sig mest.
Og dvs imellem ca. 2-4 ms i PW.

Høje omdrejninger, og højt tryk har jeg ikke prøvet, da det er meget varmt, og der er oktan 95 på tanken.

Så generelt tager jeg små skridt af gangen.

Specielt når der er tale om en alfacode.

Det undre en lidt at man har fravalgt muligheden at kører med en bedre opløsning på PW.
grundet at man vil kunne styre lavohms dyser.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#116 Indlæg af Havneren »

Hvordan hænger det sammen siger du? Er der ikke noget "peak and hold" I den der kode så?

Er der ellers nogle forskelle?

Det kommer meget bag på mig, at opløsningen er så "dårlig" (0,1ms). I den anden tråd efterz linker til, har jeg jo konstateret, at man SAGTENS kan komme ud for at f.eks. 76 og 77 i VE-tabel vil give præcis den samme PW. Det er jo også konstateret, at det kan snyde lidt mht. lamda reguleringen i tomgang afhængig af størrelse på dyser (PW). Noget flere måske har observeret, men bare henkastet til "Sådan skal det gøre / Sådan gør de andre også" kassen.

V/h Chr
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#117 Indlæg af Morten VJ »

Der er ingen peak and hold i dennekode, hvilket betyder at man skal køre med højohms dyser, eller en formodstand på sine lavohms.
Og det er vel kun en ulempe hvis man er på maks DC med sine lav ohms dyser.

Ja der er andre kendte ulemper HA HA gassen virker ikke.
Og det er vel det.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar